۷ مهر ۱۳۹۶، ۱۵:۰۰

در خطبه‌های نماز جمعه تبریز عنوان شد؛

ضرورت همکاری مردم با نیروهای امنیتی و انتظامی در تاسوعا و عاشورا

ضرورت همکاری مردم با نیروهای امنیتی و انتظامی در تاسوعا و عاشورا

تبریز – امام جمعه موقت تبریز بر ضرورت همکاری مردم با نیروهای امنیتی و انتظامی در روزهای تاسوعا و عاشورا و مراسم های مختلف عزاداری تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید محمدتقی آل هاشم ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه تبریز که باحضور پرشور مردم در مصلی حضرت امام این شهر برگزار شد، گفت: اجر و پاداش عزادارن امام حسین(ع) ویژه است و چشمانی که در عزای حسین گریه می ‌کند در روز قیامت گریان نخواهد بود.

وی با بیان اینکه باید از فرهنگ عاشورایی حفاظت و صیانت کرد، افزود: امام حسین(ع)  بر احیای نماز، امر به معروف و نهی از منکر و ایستادگی در برابر ظلم و ظالم قیام کردند.

امام جمعه موقت تبریز با اشاره به اینکه خانواده‌ های شهدا بهتر می‌ دانند که امام حسین (ع) و یاران ایشان چه مصیبتی را تحمل کرده ‌اند، ادامه داد: باید عزاداری ها همراه با شور حسینی و شعور باشد. باید از فرصت محرم و صفر برای حفظ و حراست از ارزش‌ های اسلامی نهایت استفاده را کرد.

وی سپس ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس با بیان اینکه جنگ هشت ساله  رحمتی از جانب خداوند بود، اظهار داشت: ما توانستیم در مقابل توطئه‌های دشمن دست به اختراعاتی بزنیم و با  آمادگی نیروهای مسلح می ‌توان برابر استکبار بایستیم.

انتصاب جبارزاده به معاونت سیاسی وزارت کشور باعث افتخار استان است

امام جمعه موقت تبریز با اشاره به انتصاب استاندار پیشین آذربایجان شرقی به معاونت سیاسی وزارت کشور گفت: انتصاب جبارزاده به معاونت سیاسی وزارت کشور باعث افتخار استان است.

وی سپس به اظهارات سخیف ترامپ در مورد کشورمان اشاره کرد و گفت: عزاداری برای امام حسین(ع) بهترین پاسخ به یاوه گویی های ترامپ است. ترامپ هرکاری بکند مردم فقط با عزاداری و عشق به امام حسین(ع) جواب استکبار را می ‌دهند.

آیت الله آل هاشم به هفته سالمند نیز اشاره کرد و با تاکید بر ضرورت ارج نهادن به سالمندان و مناسب سازی معابر شهری برای این قشر گفت: در وقت پیری وظیفه فرزندان است که با جان و دل مراقب پدران و مادران باشند چراکه آنها برای فرزندان خود رنج های بسیاری کشیده اند.

وی به هفت مهر روز آتش نشانی نیز اشاره کرد و با بیان اینکه از آتش نشانان به خاطر فداکاری هایشان در مهار آتش سوزی ها و حوادث دیگر تشکر می کنیم، گفت: آتش ‌نشانان در حوادث مختلف برای حفظ جان و مال مردم از جان خود می گذرند.

کد خبر 4101063

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha