اسامی مشاوران خارجی بارزانی که باید خاک عراق را ترک کنند

اسامی مشاوران خارجی بارزانی که باید خاک عراق را ترک کنند

یکی از نمایندگان پارلمان عراق به اسامی مشاوران خارجی رئیس اقلیم کردستان که باید خاک عراق را ترک کنند، اشاره کرده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، روزنامه فرامنطقه ای الحیات به نقل از سمیره الموسوی از نمایندگان پارلمان عراق اعلام کرد که دولت عراق از مشاوران بارزانی خواسته است که عراق را ترک کنند.

سمیرة الموسوی، از اعضای ائتلاف ملی در پارلمان عراق در بیانیه‌ای اظهار داشت: دولت مرکزی عراق پس از برگزاری همه‌پرسی اقلیم کردستان عراق به دوره فعالیت تعدادی از سفیران و روسای سابق هیئت‌های دیپلماتیکی که به عنوان مشاور در کنار مسعود بارزانی (رئیس اقلیم کردستان عراق) بودند، پایان داده است.

این عضو ائتلاف ملی پارلمان عراق افزود: اسامی که در کمیته وزارت خارجه پارلمان عراق ثبت شده و قرار است کشور را ترک کنند، شامل برنار کوشنر، وزیر خارجه پیشین فرانسه، آیدی کوهن، پژوهشگر اسرائیلی و استاد دانشگاه بار ایلان، هنری بیرنار لوی، اندیشمند فرانسوی یهودی الاصل ، پیتر گالبرایت، سفیر سابق آمریکا در کرواسی و یکی از معاونان پل برمر، حاکم غیرنظامی سابق آمریکا در عراق و زلمای خلیل‌زاده، سفیر سابق آمریکا در بغداد هستند.

از سوی دیگر شبکه السومریه عراق گزارش داد: دهها معلم در سلیمانیه با برگزاری تظاهراتی خواستار بهبود شرایط معیشتی خود شدند.

بر اساس این گزارش؛ معلمان در برابر اداره آموزش و پرورش این شهر تجمع و  تظاهرات کردند و شعارهایی درباره بهبود حقوق و لغو سیستم اندوخته اجباری سر دادند. تظاهرات کنندگان تهدید به افزایش فشارهای خود از طریق شیوه های مدنی در صورتی که خواسته آنها برآورده نشود، کردند.

این در حالی است که ماه گذشته معلمان در سلیمانیه به حکومت اقلیم کردستان درباره فروپاشی بخش تربیتی در صورتی که حقوق معلمان بهبود نیابد، هشدار داده بودند.

کد خبر 4101789

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha