دولت وفاق ملی فلسطین راهی نوار غزه شد

دولت وفاق ملی فلسطین راهی نوار غزه شد

گزارش های رسانه ای حاکی است در راستای تکمیل توافق صورت گرفته در قاهره، دولت وفاق ملی فلسطین راهی نوار غزه شده است و قرار است جلسه هفتگی خود را در این منطقه تشکیل دهد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از «اسپوتنیک»، دولت وفاق ملی فلسطین به ریاست «رامی الحمدالله» از رام الله راهی نوار غزه شده است.

این اقدام بعد از توافقی است که اخیرا در قاهره صورت گرفت و بر اساس آن حماس اعلام کرد کمیته اداری خود را منحل خواهد کرد تا دولت وفاق ملی کار خود را در نوار غزه از سر بگیرد و به این ترتیب شکاف های ایجاد شده میان فلسطینیان از بین بروند.

بر اساس این خبر دولت فلسطین که قرار است جلسه هفتگی خود را در نوار غزه برگزار کند، از گذرگاه «عوفر» در غرب رام الله عبور کرده و از طریق گذرگاه «ایرز» وارد نوار غزه خواهد شد.

در همین راستا «واصل ابو یوسف» دبیرکل جبهه آزادی بخش فلسطین اعلام کرد که توافق قاهره به تکمیل آشتی میان حماس و فتح منجر شده است و هشدار داد که در سایه لجاجت های اسرائیل و سکوت ایالات متحده در برابر شهرک سازی های رژیم صهیونیستی،‌ شکاف در میان جریان های فلسطینی می تواند خطرناک باشد. 

این در حالی است که پیشتر هیأتی امنیتی و اداری از مصر راهی نوار غزه شده بود و با اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس دیدار و گفتگو کرده بود.

کد خبر 4102424

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha