۱۱ مهر ۱۳۹۶، ۱۳:۳۶

سرپرست بازارچه های مرزی خراسان جنوبی خبر داد:

واردات ۹۰۰ رأس دام زنده از بازارچه های مرزی خراسان جنوبی

واردات ۹۰۰ رأس دام زنده از بازارچه های مرزی خراسان جنوبی

بیرجند- سرپرست بازارچه های مرزی خراسان جنوبی با اشاره به صدور مجوز برای واردات دام زنده به استان، گفت: تاکنون بالغ بر ۹۰۰ رأس دام سبک و سنگین وارد شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا فخر صبح سه شنبه در کمیسیون تنظیم بازار استان اظهار داشت: پس از جلسات متعدد در زمینه واردات دام زنده به استان متقاضیان به منظور تایید نهایی از سوی سازمان جهاد کشاورزی به سازمان بازارچه های مرزی استان معرفی شدند.

وی با اشاره به صدور مجوز واردات دام زنده برای ۱۰ نفر از متقاضیان، بیان کرد: طی این مدت دو پارت در سال ۹۵ و یک پارت نیز در سال جاری دام سبک و سنگین وارد استان شده است.

سرپرست بازارچه های مرزی خراسان جنوبی از واردات ۹۰۰ رأس دام طی این مدت خبر داد و گفت: از این تعداد ۲۰۰ رأس شتر و ۷۰۰ رأس نیز گوسفند بوده اند.

واردات دام از تمامی بازارچه های مرزی استان قابل انجام است

فخر با بیان اینکه با توجه به مصوبه معاون وزیر جهاد کشاورزی واردات دام زنده از تمامی بازارچه های مرزی استان قابل انجام است، عنوان داشت: در زمینه واردات دام از بازارچه یزدان و میل ۷۳ تاکنون مشکلی نبوده است اما متقاضی در این زمینه  نداشته ایم و تنها واردات از بازارچه دوکوهانه انجام می شود.

وی با اشاره به وجود ۹ واحد قرنطینه در بازارچه دو کوهانه، افزود: طبق شرایط جدید واردات دام منوط به ایجاد زیرساخت هایی در بازارچه شده که این موضوع در حال انجام است.

لزوم ایجاد زیرساخت برای واردات دام

فرماندار بیرجند نیز در این جلسه با اشاره به اینکه واردات دام زنده دارای پیشینه طولانی در استان است، اظهار کرد: هرچند تحقق این امر یکی از نیازمندی های تنظیم بازار است اما پروسه واردات دام می تواند به عنوان یک فعالیت اقتصادی مورد بررسی قرار گیرد.

علی ناصری ادامه داد: در همین راستا نیاز است که جلسه ای خاص بررسی این موضوع با حضور دستگاه های متولی برگزار و مشکلات و موانع اجرای آن مورد بررسی قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه در بودجه سال ۹۶ اعتباراتی برای توسعه زیربنایی اقتصادی پیش بینی شده است، بیان کرد: می توان از این محل مبلغی را برای ایجاد زیرساخت های لازم برای واردات دام زنده اختصاص داد.

کد خبر 4103487

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha