۱۶ مهر ۱۳۹۶، ۱۴:۳۱

نمایشگاه تجسمی و روایی «کرب و بلا» در برج میلاد برپا می‌شود

نمایشگاه تجسمی و روایی «کرب و بلا» در برج میلاد برپا می‌شود

نمایشگاه تجسمی و روایی «کرب و بلا» به همت مؤسسه ندای ملکوت در برج میلاد برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، نمایشگاه تجسمی و روایی با عنوان «کرب و بلا» به همت مؤسسه ندای ملکوت و با همکاری کانون مذهبی ـ علمی مشکات ولایت به مدت دو هفته در برج میلاد برگزار می‌شود. 

این نمایشگاه از ساعت ۱۵ تا ۲۳ برای بازدید عموم برپا است همچنین آیین افتتاحیه این مراسم دوشنبه، ۱۷ مهرماه از ساعت ۱۴:۳۰ با حضور مسئولان و مربیان و قرآن‌آموزان برپا می‌شود.

این نخستین نمایشگاه تجسمی و روایی با عنوان «کرب و بلا» است که تجسم منازل حرکت امام حسین(ع) از مدینه تا کربلا، علل حرکت و ضرورت حرکت امام حسین(ع)، دلایل حضور امام در کربلا و وقایع و اتفاقاتی که افتاده است و اشخاصی که در مسیر ملاقات کرده‌اند، را در معرض دید بازدیدکنندگان قرار داده است.

همچنین مقایسه مصداق‌های کربلا با دوران‌های بعد از کربلا، بردن مخاطبان به دوران ۶۰ هجری، ترسیم جغرافیای فیزیکی کربلا چون فاصله خیمه تا علقمه و قتل‌گاه و چگونگی رخداد این جنگ از صبح تا غروب از دیگر مواردی است که در این نمایشگاه به آن پرداخته شده است.

نمایشگاه نوعی کار علمی ـ تحقیقاتی و روایی است که با سه هزار عروسک ترسیم شده است. در این نمایشگاه تجسم کل فضا، منزلگاه‌ها، کوه‌ها و صحراها و شهرها متناسب با جغرافیا در مقیاس ۵۰۰ متر مربع و تجسم کاروان در قالب ماکت‌ها و آدمک‌ها ساخته شده و روایت می‌شود. 

همچنین حرکت امام حسین(ع) از مدینه به مکه و از مکه تا کربلا و به سمت کوفه و تغییر مسیر و همچنین درس‌ها و آموزه‌ها و ظرافت‌هایی که طی این مسیر برای هر مخاطبی قابل تأمل است به نمایش داده شده است.

بازدید عموم علاقه‌مندان از این نمایشگاه به صورت رایگان انجام می‌شود.

کد خبر 4107965

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha