۱۶ مهر ۱۳۹۶، ۱۶:۳۵

تمام برنامه‌های «تبریز۲۰۱۸» با نگاهی جامع تدوین شده است

تمام برنامه‌های «تبریز۲۰۱۸» با نگاهی جامع تدوین شده است

مدیرکل میراث‌فرهنگی آذربایجان شرقی گفت: تمام برنامه‌های این رویداد ملی کاملا به‌صورت مدون و منسجم آماده و تهیه شده است و برای اجرای هرچه بهتر آن‌ها نیاز به اختصاص بودجه داریم.

به‌گزارش خبرگزاری مهر به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری آذربایجان شرقی، مرتضی آبدار مدیرکل میراث‌فرهنگی این استان افزود: حجم ریالی این برنامه‌ها ۷۶۵میلیارد تومان مربوط به ۲۲ دستگاه اجرایی و ۲۶۳میلیارد مربوط به پروژه‌های شهرداری تبریز و بقیه مربوط به دستگاه‌های اجرایی کاملا احصا و در قالب کتابچه‌های ویژه‌ای به اسم «تبریز۲۰۱۸» آماده شده است و در اختیار مسئولان کشوری و مدیران استانی قرار گرفته است. با توجه به حضور نمایندگان استان در شورای سیاست‌گذاری ملی و ستاد برنامه‌ریزی و اجرایی استان امیدواریم در تحقق این بودجه همکاری، مساعدت و تسریع شود.

او تشریح کرد: «با توجه به زمان تصویب «تبریز۲۰۱۸» در هیئت دولت پس از تصویب بودجه ۹۶ ایجاد ردیف ویژه «تبریز۲۰۱۸» در بودجه ۹۷ را پیگیری می‌کنیم و در این راستا به نقش بخش خصوصی و مردم که به زعم بنده ۷۰ درصد این رویداد متکی به آنهاست، توجه ویژه‌ای داریم.

آبدار با تقدیر از سیاست شورای شهر تبریز در تدوین بودجه‌ای فرهنگی و مبتنی بر گردشگری و نیز اقدامات شهرداری کلانشهر تبریز گفت: امیدواریم با همت شهرداری تبریز پروژه‌های حائز اهمیتی همچون پایان مرکز همایش‌های بین‌المللی تبریز، بهسازی و زیباسازی مسیرهای گردشگری منطقه تاریخی‌فرهنگی و نیز احداث سرویس‌های بهداشتی که در اولویت پروژه‌های زیرساختی شهرداری تبریز است، انجام شود.

او با اشاره به تهیه گزارش به سازمان همکاری اسلامی oic در قالب نشریه گزارشگر تبریز Tabriz Reporter گفت: شماره اول با عنوان گزارش کلی از اقدامات انجام یافته به این سازمان ارسال شده است و نسخه‌های بعدی به ترتیب با عناوین جاده ابریشم، گردشگری حلال، بناهای تاریخی، طبیعت‌گردی و گزارش نهایی افتتاح رویداد «تبریز۲۰۱۸» تدوین و ارسال خواهد شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری آذربایجان شرقی از ایجاد سامانه جامع گردشگری و خبرگزاری «تبریز۲۰۱۸» خبر داد و گفت:« این دو سامانه با حضور معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری در تبریز رونمایی خواهد شد.

آبدار با اشاره به اینکه شهرداری تبریز میزبان اصلی «تبریز۲۰۱۸» است و تمهیدات ورود به رویداد که با آیین افتتاحیه «تبریز۲۰۱۸» خواهد بود باید از سوی شهرداری به شایستگی فراهم شود افزود: سه تاریخ برای آیین افتتاحیه به شورای سیاست‌گذاری ملی اعلام کرده‌ایم، و پس از اخذ نظر ایشان در جلسه‌ای با حضور معاون رئیس‌جمهوری و استاندار آذربایجان شرقی نهایی و اعلام خواهد شد.

کد خبر 4108136

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha