۱۸ مهر ۱۳۹۶، ۱۲:۳۶

استاد درس اخلاق حوزه علمیه:

درک معدن ارزشمندی مانند حماسه کربلا نیازمند تفکر و پژوهش است

درک معدن ارزشمندی مانند حماسه کربلا نیازمند تفکر و پژوهش است

کاشان – استاد اخلاق حوزه علمیه گفت: امام حسین (ع) هنگامه‌ای در جهان پدید آورده که برای درک این معدن ارزشمند باید تفکر، تأمل و پژوهش انجام شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام محمد کاظم راشد یزدی پیش از ظهر سه شنبه در مراسم برگزاری زیارت عاشورا که با حضور فرماندار، شهردار، رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر کاشان و صدها نفر از شهروندان کاشانی در خانه تاریخی آل یاسین برگزار شد، اظهار داشت: کربلا یک اسطوره نیست بله یک فرهنگ به شمار می‌رود و ماندگاری آن به همین دلیل است چراکه اسطوره الگو و سرمشق نمی‌شود ولی فرهنگ قابل اتکاء و الگوبرداری است.

وی با بیان اینکه زمان برای یک حادثه تاریخی بسیار بلند است، افزود: حوادث تاریخی مانند انسان روزی متولد می‌شوند و روزی روبه کهولت و پیری می‌روند و تاریخ بنیه‌ای که بتواند همه حوادث را در خود نگهداری کند ندارد.

استاد حوزه و دانشگاه ابراز داشت: هر  چند سال یک مرتبه صفحه سنگین تاریخ ورق می‌خورد و همه حوادث و وقایع  را نابود می‌کند به جز واقعه‌ای که محکم است و ماندگار می‌شود.

وی ادامه داد: ما اگر از تاریخ توقع داشته باشیم که اسم و تمام حوادثی را که در زندگیمان رخ می‌دهد حفظ کند، توقع بی جایی است و تنها حوادث خاص باقی می‌ماند.

راشد یزدی تاکید کرد: حادثه کربلا که به این مُعمَّری رسیده است، اسراری دارد که بدون آنها نمی توانسته این قدر عمر کند.

حادثه کربلا چندین قرن از تاریخ جلوتر است

این استاد درس اخلاق حوزه علمیه، حادثه کربلا را نه تنها ابقا شده دانست بلکه دلیل احیای آن را مانند درختی که‌برگ‌ها و شاخه‌هایش همیشه تازه می‌ماند و میوه  می‌دهد، برشمرد و بیان داشت: حادثه کربلا چندین قرن از تاریخ جلوتر است، بسیاری هستند که در تخریب این درخت پربار کوشیده‌اند، اگرچه جهان ازنظر تمدن و فکری رو به جلو است اما کربلا چندین قرن از این تواریخ پیش است.

وی اضافه کرد: حسین بن علی(ع) هنگامه‌ای در جهان پدید آورده که برای درک این معدن ارزشمند باید تفکر، تأمل و پژوهش انجام شود.

کد خبر 4109917

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha