حجت‌الاسلام روحانی نژاد:

هدف فرائض هموار کردن حیات طیبه برای انسانهاست

هدف فرائض هموار کردن حیات طیبه برای انسانهاست

معاون امور فرهنگی سازمان تبلیغات گفت: فریضه ها جهت احیای انسانهاست و هدف آنها در حقیقت هموار کردن حیات طیبه برای انسانهاست.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام حسین روحانی نژاد معاون امور فرهنگی سازمان تبلیغات در ابتدای سخنانش در ششمین نشست شورای مرکزی جمعیت بانوان فرهیخته استان ها گفت: ما وقتی در آموزه های دینی نگاه می‌کنیم می بینیم بعضی از فرایض وجود دارد که آن فریضه ها جهت احیای انسانهاست و هدف آنها در حقیقت هموار کردن حیات طیبه برای انسانهاست. متاسفانه به این فریضه ها خیلی توجه نشده اگر هم توجه شده جنبه شعاری دارد.

وی ادامه داد: این ایام مربوط به امام حسین (ع) است و آن حضرت هم به خاطر احیای همین فرایض قیام کردند که امر به معروف و نهی از منکر باشد. در قرآن کریم به اشکال مختلف به فریضه امربه معروف و نهی از منکر تاکید شده است. اگر بخواهیم امنیت در جامعه داشته باشیم باید این دو فریضه در جامعه نهادینه بشود.

روحانی نژاد تصریح کرد: خداوند می فرماید:« ولتکن منکم امه یدعون الی الخیر و یامرون بالمعروف و ینهون عن المنکرواولئک هم المفلحون.. . »ممکن است این کار از همه برنیاید اما از شما توقع می رود به‌عنوان یک جمع فرهیخته این مهم را انجام دهید. نمی شود ما هدف امام حسین (ع) اینگونه بفهمیم ولی توجهی به آن نداشته باشیم.

معاون امور فرهنگی و تبلیغ سازمان در بخش دیگری از سخنانش تاکید کرد: برای امام علی (ع) و امام حسین (ع) زیارت نامه های بیشتری نسبت به سایر ائمه وارد شده است. در زیارت نامه های امام حسین (ع) جملات مشترکی وجود دارد که نوعا در همه زیارت نامه های مربوط به ایشان وارد شده است. وقتی می خواهیم امام حسین (ع) را در این زیارت نامه ها تصدیق کنیم و اعتراف و اقرار کنیم که تو چه کردی می‌گوییم: «اَشْهَدُ اَنَّکَ قَدْ اَقَمْتَ الصَّلاةَ، وَآتَیْتَ الزَّکاةَ، وَاَمَرْتَ بِالْمَعْرُوفِ، وَنَهَیْتَ عَنِ المُنْکَرِ...» با همین شعار است که انقلاب و قیام آن حضرت روز به روز دارد گسترش پیدا می‌کند.

روحانی نژاد افزود: در زیارت نامه اربعین هم جمله ای وجود دارد که امام صادق (ع) این گونه قیام امام حسین (ع) را توصیف کرده است. این جمله یک جمله کلیدی است و تاکید من هم بر همین جمله است. می فرماید: «و بَذَلَ مُهجَتَهُ فِیکَ لِیَسْتَنْقِذَ عِبادَکَ مِنَ الجَهالَهِ و.. .» قیام امام حسین (ع) یعنی این. امام حسین (ع) هرگز از نصیحت کردن مردم زمان خود و دشمن رو در روی خودش خسته نشد. متاسفانه مبلغان ما خیلی به این مسائل نمی پردازند.

وی همچنین یادآور شد: در «مهجته» یک معنی ظریفی وجود دارد که علاوه بر جان دادن سر دادن را هم شامل می‌شود یعنی امام حسین (ع) در عین حالی که برای احیای فرایض دینی جان دادن همراه با آن سر هم داده است. خود امام حسین (ع) می فرماید هر کس که می خواهد سرش را تقدیم اسلام کند با من بیاید. چرا شهید حججی این همه عزیز شد؟ چرا جریان فرهنگی ایجاد کرد؟ چون با شهامت و با رشادت بدون انفعال سر داد.

روحانی نژاد خطاب به رؤسای جمعیت بانوان فرهیخته استانها توصیه کرد: جریان به ظاهر روشن فکری وجود دارد که میخواهد خیلی از ارزش های جامعه را تخطئه کند. مثل فمنیسیم که می خواهد ارزشهای دینی را در حوزه زنان، دختران و خانواده آرام آرام تخطئه کند. شما به‌عنوان جمعیت بانوان فعال در عرصه فرهنگی،دینی باید جریان روشنفکری دینی را در کشور هدایت کنید و بتوانید به آنها پاسخگو باشید. شما جریان روشنفکری دینی مبتنی بر ارزشها هستید که باید خیلی از جریانات فکری و فرهنگی در کشور را هدایت کنید.

گفتنی است، ششمین نشست شورای مرکزی جمعیت بانوان فرهیخته استان ها امروز سه شنبه 25 مهر در سالن اجتماعات معاونت امور فرهنگی و تبلیغ سازمان برگزار شد.

کد خبر 4117789

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha