۲۶ مهر ۱۳۹۶، ۲۰:۲۷

مدیرکل راه آهن جنوب شرق:

تاخیر از مبدا تمامی قطارها از ایستگاه زاهدان «صفر» است

تاخیر از مبدا تمامی قطارها از ایستگاه زاهدان «صفر» است

زاهدان - مدیر کل راه آهن جنوب شرق کشور گفت: در پی تلاش‌های بی‌وقفه همکاران ما در راه آهن جنوب شرق تاخیر از مبدأ تمامی قطارها از ایستگاه زاهدان صفر است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل راه آهن جنوب شرق، مجید ارجونی اظهار داشت: ۹۰ هزار و ۱۳۵ مسافر در ۶ ماهه ابتدای امسال از طریق خطوط ریلی منطقه جنوب شرق جا به جا شده‌اند که به نسبت مدت مشابه سال قبل افزایش ۲۰ درصدی داشته است و به لطف خداوند و تلاش‌های بی‌وقفه همکاران ما در راه آهن جنوب شرق تاخیر از مبدا تمامی قطارها از ایستگاه زاهدان صفر است.

مدیرکل راه آهن جنوب شرق کشور با اشاره به بالای مسافرین قطار زاهدان- اصفهان اظهار داشت: قطار زاهدان- اصفهان تاکنون هفته‌ای یک بار در مسیر قرار می‌گرفت اما با توجه حجم زیاد مسافرین از ابتدای آبان‌ماه به صورت یک روز در میان در مسیر قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه این قطار ساعت ۱۲ و ۳۵ دقیقه از زاهدان را به مقصد اصفهان ترک می‌کند و ساعت ۷ فردای آن روز وارد اصفهان می‌شود، افزود: حرکت این قطار از اصفهان به سمت زاهدان ساعت ۱۱ و ۵۰ دقیقه در نظر گرفته شده که ساعت ۵ و ۳۵ دقیقه به مقصد خواهد رسید.

ارجونی بیان کرد: برای قطار مسافری زاهدان به اصفهان ۵ واگن ۴ تخته ۳۶ نفره البرز و ظرفیت مجموع ۱۸۰ نفر در نظر گرفته شده است. با توجه به تقاضای بالای مردم استان و جهت رفاه حال مسافرین گرامی یک واگن خودروبر نیز به این قطار اضافه شده است.

وی خاطرنشان کرد: در ۶ ماه نخست امسال ۲ هزار و ۵۰۰ دستگاه خودرو از طریق راه آهن جنوب شرق در مسیر زاهدان- تهران جا به جا شده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل افزایش ۱۰ درصدی را نشان می‌دهد. واگن حمل خودرو در گذشته به صورت یک روز در میان در مسیر ریلی زاهدان - تهران تردد می‌کرد اما در ایام نوروز و تابستان با افزایش تقاضا به صورت همه روزه و ۲ طبقه در این مسیر ریلی جا بجا می‌شد.

مدیرکل راه آهن جنوب شرق بیان کرد: عملیات اعزام و راهبری ۶۹۰ رام قطار مسافری به صورت ورودی و خروجی در ۶ ماهه نخست امسال انجام شده که نسبت به ۳۷۲ رام قطار مدت مشابه سال قبل افزایش ۸۵ درصدی داشته است.

ارجونی با اشاره به اینکه مصرف سوخت قطار نسبت به ناوگان حمل و نقل جاده‌ای یک هفتم است، ادامه داد: حمل توشه توسط ناوگان حمل و نقل ریلی نسبت به سایر مبادی علاوه بر صرفه اقتصادی باعث کاهش آلاینده‌های زیست محیطی و آلودگی صوتی، منجر به حمل و نقلی ایمن می‌شود.

کد خبر 4118447

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha