۲۷ مهر ۱۳۹۶، ۱۳:۵۸

استاندار همدان:

۸۰۰ کارخانه‌ غیرفعال و تعطیل استان همدان به چرخه تولید بازگشت

۸۰۰ کارخانه‌ غیرفعال و تعطیل استان همدان به چرخه تولید بازگشت

همدان - استاندار همدان گفت: طی ۴ سال اخیر ۸۰۰ کارخانه‌ غیرفعال و تعطیل استان همدان فعال و به چرخه تولید بازگشت.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدناصر نیکبخت ظهر پنج شنبه در شورای اداری استان همدان که با حضور وزیر ورزش و جوانان در مجموعه ورزشی شهید حاجی بابایی مریانج برگزار شد، با بیان اینکه در دولت یازدهم ۹۰ هزار مترمربع به زیرساخت‌های ورزشی همدان اضافه شد، عنوان کرد: سرانه ورزشی همدان از ۶۲ صدم مترمربع به ۷۱ سانتیمتر رسیده که اگر ۲۱ پروژه ورزشی در دست اجرا در استان همدان به بهره‌برداری برسد، به ۸۲ درصد خواهد رسید.

نیکبخت خطاب به وزیر ورزش و جوانان تأکید کرد: اعتبارات ۲۱ پروژه در حال اجرا را افزایش دهید و زیرساخت‌های ورزشی همدان را نادیده نگیرید و اردوهای تیم ملی را در همدان برگزار کنید چرا که اگر مسابقات بین‌المللی در استان همدان برگزار شود به گردشگری همدان نیز کمک خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه ۱۵ هتل در استان همدان در دست آماده‌سازی است، از وزیر ورزش به علت حضور تمام معاونانش در همدان قدردانی کرد و گفت: سابقه ندارد وزیری با تمام مدیران ستادی به استانی وارد شود و مشکلات آن را رسیدگی کند.

نیکبخت با بیان اینکه در سال ۹۷ اجلاس بین‌المللی گردشگری در همدان برگزار خواهد شد بنابراین باید از الان کمیته‌ها تشکیل شود، اظهار داشت: پیگیر هستیم که همدان به ملایر وصل شود و راه‌آهن را در تمام شهرستان‌ها داشته باشیم.

وی با بیان اینکه در دولت یازدهم ۸۶۰۰ میلیارد تومان توسط بخش خصوصی در همدان سرمایه‌گذاری شد، عنوان کرد: سرمایه‌گذارانی برای ساخت پنل‌های خورشیدی در همدان اعلام آمادگی کرده اند که از بین آنها ۲ سرمایه‌گذار خوب را انتخاب می‌کنیم.

استاندار همدان ادامه داد: اگر هر ماه بین ۷۰۰ تا ۱۰۰۰ شغل در همدان ایجاد شده به علت این سرمایه گذاری‌هااست کمااینکه ۸۰۰ کارخانه‌ غیرفعال و تعطیل استان همدان را فعال و به چرخه تولید بازگرداندیم.

وی با اشاره به اینکه براساس آمار مرکز آمار کشور، نرخ بیکاری همدان تک رقمی بوده و در حال حاضر ۹ درصد است، یادآور شد: مرکز پژوهش‌های مجلس اعلام کرده رتبه همدان در فعالیت‌های کسب‌وکار از ۲۴ به ۱۳ رسیده به طوریکه ۱۱ رتبه ترقی کرده است.

استاندار همدان گفت: در استان همدان تمام مسئولان و نمایندگان حمایت و همکاری کردند و اگر توفیقی حاصل شده مربوط به نمایندگان، مدیران و مردم استان است و کمترین نقش مربوط به بنده بوده است.

وی با بیان اینکه برنامه‌های زیادی در همدان داریم، اظهار داشت: هنوز باید برای اشتغال کار کرده و بسترهای لازم را برای اشتغال فراهم کنیم.

استاندار همدان با اشاره به ایام اربعین، گفت: موکب‌های اربعین و پشتیبانی از زوار بیشتر از سال گذشته می شود به طوریکه همه مدیران ملزم هستند به ۹ شهرستان رفته و مشکلات آنها را طرح و بررسی کنند.

کد خبر 4118903

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha