۲۷ مهر ۱۳۹۶، ۱۷:۴۶

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی:

بودجه ورزش کشور در دهه اخیر مطابق نیازها نبوده است

بودجه ورزش کشور در دهه اخیر مطابق نیازها نبوده است

همدان - نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی گفت: بودجه ورزش کشور در دهه اخیر مطابق نیازها نبوده است.

به گزارش خبرنگار مهر، حمیدرضا حاجی بابایی عصر پنج شنبه در نشست روسای فدراسیون های ورزشی که در مجموعه ورزشی شهید حاجی بابایی مریانج در حال برگزاری است، عنوان کرد: همدان با ظرفیت های موجود در زیر ساخت ها و آب و هوای مطلوب باید یک شهر ورزشی در کشور شود.

نماینده همدان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید میزبانی رشته های گوناگون ورزشی به همدان سپرده شود، گفت: ورزش امروز برای تفریح نیست بلکه ورزش یک علم است و اگر می خواهیم در سطح بین المللی حضور پیدا کنیم باید در زمینه فوتبال، والیبال و رشته های گوناگون بین المللی باشیم.

وی بابیان اینکه دو برنامه و هدف در بحث ورزش باید مدنظر قرار گیرد که سلامتی و ورزش عمومی مردم یک موضوع و قهرمان پروری برای مسابقات و رقابتهای بین المللی و جهانی موضوع دیگر است، گفت: ورزش برای بنده اهمیت زیادی دارد و زمانی که وزیر آموزش و پرورش بودم 15 هزار معلم ورزش در کشور استخدام شدند.

نماینده همدان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید از حوزه زیر ساختها عبور کرد و به ورزشکاران و هیئت های ورزشی پرداخت، گفت: بودجه ورزش کشور در دهه گذشته مطابق نیازها نبوده اما در رشته های گوناگون با یک مبلغ کم می توان رونق ایجاد کرد تا در آینده ای نزدیک همدان به یک استان ورزشی تبدیل شود.

وی در ادامه با بیان این که ما قانون گذار و ناظر بر اجرای قانون هستیم، اظهار داشت: بودجه ای که به مجلس می آید حداکثر 3 درصد قابل تغییر است ولی ما سال گذشته توانستیم بیشتر از این، در این زمینه دخالت داشته باشیم.

حاجی بابایی با بیان اینکه قانون تربیت بدنی و ورزش تقریبا مربوط به 50 سال قبل بود و توانستم در برنامه ششم رشد قابل توجهی در بودجه ورزش ایجاد کنیم، گفت: اختصاص اعتبارات مورد نیاز به حوزه ورزش در برنامه ششم توسعه در تاریخ پس از پیروزی انقلاب اسلامی بی سابقه بوده است.

نماینده همدان در مجلس شورای اسلامی گفت: توجه ویژه اعتباری به حوزه ورزش در برنامه ششم توسعه بی سابقه بوده و موجب توسعه زیر ساخت ها و تقویت هیئت های ورزشی می شود.

وی افزود: زیر ساخت های خوبی در ورزش کشور ایجاد شده و در حال حاضر در حوزه سخت افزاری مشکلی نداریم و بهتر است وزیر ورزش و همکارانشان به سمت پیشرفت نرم افزاری و حمایت از هیئت های ورزشی پیش بروند.

رئیس کمیسیون تلفیق مجلس با انتقاد از اینکه مسئولان استانی و هیئت های ورزشی نتوانستند از ظرفیت مجموعه ورزشی شهید حاجی بابایی استفاده کنند، گفت: این پروژه قرار بود به دهکده المپیک و محل برگزاری اردوهای تیم های ملی تبدیل شود اما این مجموعه را کمتر فدراسیونی در کشور می شناسد اما از وزیر ورزش و جوانان تشکر می کنم که با تشکیل نشست امروز این مجموعه را به بهترین نحو به فدراسیون های ورزشی معرفی کرد.

وی ادامه داد: امیدواریم با سفر روسای فدراسیون های ورزشی از این پس این مجموعه میزبان اردوهای تیم های ملی و میزبان مسابقات کشوری و فرا ملی باشد.

کد خبر 4119082

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha