۲۹ مهر ۱۳۹۶، ۱۲:۵۵

دبیر ستاد مردمی اربعین سیستان و بلوچستان خبر داد:

میزبانی از ۳۰ هزار زائر پاکستانی در سیستان و بلوچستان

میزبانی از ۳۰ هزار زائر پاکستانی در سیستان و بلوچستان

زاهدان - دبیر ستاد مردمی اربعین سیستان و بلوچستان گفت: پیش بینی می شود امسال ۳۰ هزار زائر پاکستانی از مرزهای استان برای اعزام به کربلا وارد کشور شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، رضا بختیاری پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که در حسینیه فاطمیه زاهدان برگزار شد، اظهار داشت: پیش بینی می شود امسال ۳۰ هزار زائر از مرز میرجاوه به مقصد شلمچه وارد استان سیستان و بلوچستان شوند.

وی با اشاره به اینکه شرایط برای پذیرایی و اسکان این زائران فراهم شده است، افزود: به منظور تکریم و میزبانی از زائران پاکستانی تاکنون ۷۰۰ خادم ساماندهی شده اند و پیش بینی می  شود این تعداد تا هزار خادم هم افزایش پیدا کند.

وی تصریح کرد: ستاد مردمی اربعین در استان سیستان و بلوچستان در بخش های حمل و نقل، بهداشت و درمان، اطعام، اسکان و فرهنگی به این زائران عزیر خدمت رسانی می کند.

دبیر ستاد مردمی اربعین سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه  خدمات دهی به زوار پاکستانی از دوم آبان ماه آغاز و تا ۱۸ آبان ادامه دارد، خاطر نشان کرد: ارائه بسته های فرهنگی، بسته ویژه کودک و برپایی ایستگاه های صلواتی از دیگر برنامه های ستاد اربعین در این ایام است.

وی گفت: طبق برنامه ریزی انجام شده موکب های حسینی در ۱۵ استان کشور ایجاد شده و زائران پاکستانی در استان سیستان و بلوچستان به طور متوسط یک تا دو روز در بحث اسکان و پذیرایی حضور دارند.

وی تصریح کرد: این زائران عزیز در طول سفر از میرجاوه  تا مرز شلمچه توسط تیم های امنیتی اسکورت می شوند و این اقدام در حین برگشت زائران به موطن خود نیز انجام می شود.

کد خبر 4120242

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha