۱ آبان ۱۳۹۶، ۱۱:۱۷

عضو شورای شهر بندرعباس:

ساختار فضای سبز متناسب با ساختار بومی، محلی ایجاد شود

ساختار فضای سبز متناسب با ساختار بومی، محلی ایجاد شود

بندرعباس - عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس گفت: برای درختکاری باید مؤلفه‌ها و شاخصه‌هایی چون بومی و محلی را در نظر گرفت که در این زمینه کاشت درخت باید متناسب با شرایط اقلیمی و آب و هوایی باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، اسماعیل بواشه صبح دوشنبه در جمع خبرنگاران در مورد فضای سبز شهر بندرعباس، بیان داشت: درختان روح بخش چهره شهر هستند و باعث بسط و توسعه فضای سبز می شوند و محیط شهری را خوشایند  و زیبا می کنند.

وی گفت: با ایجاد فضای سبز متناسب با ساختار بومی و محلی، کیفیت زندگی در شهر بالا می‌رود، و از سوی دیگر ایجاد فضای سبز به سلامت جسم ، روح و روان ساکنین شهرها نیز کمک می‌کند.

بواشه در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: پارک و بوستانی در خور شأن  معلولین وجانبازان با تمام تجهیزات و وسایل متناسب با آنها احداث شود و در زمینه مناسب سازی معابر برای معلولین نیز باید قدم های مؤثری برداشته شود و پیشنهاد می شود خیابانی درشهر بنام پارالمپیک نامگذاری شود.

وی به عدم مدیریت صحیح پارکها اشاره و خاطر نشان کرد: متأسفانه مدیریت پارکها و بوستان ها بسیار ضعیف است و باید با یک مدیریت قوی تر و گامهای مؤثرتری از پارک ها حفظ ونگهداری شود.

بواشه به ایمن سازی پارکها در سطح شهر اشاره وبیان کرد: هدف از ایمن سازی در پارکها ، آسودگی و آرامش خیال خانواده‌‏ها در هنگام استفاده کودکان از وسایل بازی در پارک ها می باشد، و سازمان پارکها و فضای سبز تاکنون در رابطه با ایمن سازی پارکهای سطح شهر اقدامات درستی انجام نداده است و همچنین روشنایی پارکها نیز بسیار ضعیف است.

وی با اشاره به طرح ایمن سازی پایه های تیر برق در پارک ها،  افزود: با هدف حفظ امنیت و رفاه حال شهروندان و جلوگیری از خطر برق گرفتگی، درب دریچه های برق که در پارکها وجود دارد بسته شود تا خدای ناکرده شاهد اتفاقات ناگواری نباشیم.

بواشه گفت: مسئولان فضای سبز باید بدانند که حفاظت از داشته هایمان بسیار واجب تر از کاشت درختان جدید است و باید در حفظ و نگهداری فضای سبز موجود کوشا باشند.

کد خبر 4122345

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha