۳ آبان ۱۳۹۶، ۱۰:۴۰

برای رفع ابهام؛

گزارش اجرای «قانون تسهیل ازدواج جوانان» به کمیسیون فرهنگی بازگشت

گزارش اجرای «قانون تسهیل ازدواج جوانان» به کمیسیون فرهنگی بازگشت

با نظر رئیس مجلس و موافقت نمایندگان، گزارش کمیسیون فرهنگی درباره نحوه اجرای قانون تسهیل ازدواج جوانان برای رفع ابهام به این کمیسیون بازگشت.

به گزارش خبرنگار مهر، در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی گزارش کمیسیون فرهنگی درباره نحوه اجرای قانون تسهیل ازدواج جوانان قرائت شد.

در این گزارش ضمن اشاره به استنکاف برخی دستگاه ها از اجرای احکام این قانون پیشنهاداتی ارائه شده است که از جمله آنها تشکیل یک کمیته مشترک برای پیگیری احکام اجرا نشده این قانون است.

در جریان قرائت این گزارش علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی به کمیسیون فرهنگی تذکر داد که چون با صراحت در این گزارش اعمال ماده ۲۳۶ آیین نامه داخلی مجلس (ارجاع تخلفات به قوه قضاییه) قید نشده لذا نمی توان برای این گزارش رای گیری کرد.

پس از تذکر رئیس مجلس نصرالله پژمانفر نایب رئیس دوم کمیسیون فرهنگی مجلس خواستار توضیح در این زمینه شد و گفت: این قانون از قوانین بسیار موثری است که می تواند بسیاری از معضلات فرهنگی جامعه را حل کند ما برای تنظیم گزارش این قانون با بسیاری از دستگاه ها مکاتبه کردیم اما عملا جوابی ندادند.

وی افزود: شاید به دلیل تغییر مدیریت کمیسیون در ماه های اخیر، در نحوه نگارش این گزارش دقت نشده اما با توجه به عدم اجرای قانون توسط دستگاه ها باید گزارش استنکاف دستگاه ها طبق ماده ۲۳۶ به قوه قضاییه ارجاع داده شد.

در نهایت علی لاریجانی رئیس مجلس تاکید کرد: که این مسئله باید با صراحت و با اصلاح نگارش متن گزارش در آن بیاید؛ به همین دلیل گزارش را به کمیسیون فرهنگی ارجاع می دهیم تا ابهام آن را برطرف و دوباره به صحن مجلس ارائه دهند.

به این ترتیب نماینده با ۱۳۱ رای موافق، ۵ مخالف و ۷ ممتنع از مجموع ۲۰۸ نماینده حاضر در صحن با ارجاع نحوه اجرای قانون تسهیل ازدواج جوانان به کمیسیون فرهنگی و رفع ابهام آن موافقت کردند.

کد خبر 4124307

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha