۳ آبان ۱۳۹۶، ۱۲:۴۰

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان:

۱۶۶میلیارد ریال تسهیلات بانکی به واحدهای تولیدی هرمزگان پرداخت شد

۱۶۶میلیارد ریال تسهیلات بانکی به واحدهای تولیدی هرمزگان پرداخت شد

بندرعباس - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان گفت: ۱۶۶میلیارد ریال تسهیلات بانکی به واحدهای تولیدی هرمزگان پرداخت شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان، خلیل قاسمی بیان داشت: با آغاز طرح رونق تولید تاکنون ۳۳واحد راکد، نیمه فعال و طرح های بالای ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی استان در مجموع ۱۶۶میلیارد ریال تسهیلات از محل منابع داخلی بانک ها دریافت کرده اند.

قاسمی افزود: برای ایجاد رونق در حوزه تولید و صنعت، قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشور تصویب و ابلاغ شده و متعاقب با آن کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید تشکیل شده است تا برای احصاء مشکلات و بهره گیری از ظرفیت های قانونی برای رفع آنها اقدام کند.

وی افزود: امسال براساس مصوبات ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی مقرر شده در کل کشور تسهیلاتی به مبلغ ۲۰۰ هزار میلیارد ریال برای راه اندازی مجدد و افزایش ظرفیت تولید ۱۰ هزار واحد راکد و نیمه فعال، تکمیل و راه اندازی شش هزار طرح سرمایه گذاری با پیشرفت فیزیکی ۶۰ درصد و ۱۰۰ هزار میلیارد ریال جهت بازسازی و نوسازی پنج هزار واحد تولیدی پرداخت شود.

قاسمی سهم استان هرمزگان از این تسهیلات را دو هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال برای راه انداری واحدهای تولیدی استان و تکمیل طرحهای با پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد عنوان کرد و اظهار داشت: سهم اختصاص یافته به استان، برای بازسازی و نوسازی واحدها مبلغ دو هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال است.

وی همچنین صدور مجوزهای صنعتی و نظارت بر اجرای طرح ها، فعالیت واحدهای تولیدی و رفع مشکلات صنایع را از وظایف حوزه صنعت در سازمان عنوان کرد و گفت: برای تسهیل در ارائه خدمات و انجام وظایف تمهیداتی فراهم شده تا خدمات به بصورت سیستمی ارائه شود و دیگر نیازی به مراجعه حضوری مستمر نباشد.

کد خبر 4124350

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha