۷ آبان ۱۳۹۶، ۱۵:۲۷

علیرضا کوهفر در غرفه مهر:

«نفس المهموم» در مسیر اربعین اجرا می شود/ نمایشی به زبان عربی

«نفس المهموم» در مسیر اربعین اجرا می شود/ نمایشی به زبان عربی

مدیر مرکز مهنا از اجرای نمایش محیطی «نفس المهموم» در مسیر پیاده روی اربعین و اجرای آن به زبان عربی خبر داد.

علیرضا کوهفر مدیر مرکز هنرهای نمایشی انقلاب اسلامی (مهنا) امروز یکشنبه هفتم آبان با حضور در غرفه خبرگزاری مهر در بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها بیان کرد: در سال های اخیر تلاش کردیم در مرکز مهنا تولیدات متنوعی داشته باشیم؛ تولیداتی که با تکنیک های روز آغشته باشد چون این روزها ذائقه مردم تغییر کرده و نمونه های به روز و جذابی را دیده اند. به همین دلیل ما تصمیم گرفتیم برای اجرای آثارمان به تکنیک های روز روی آوریم.

وی ادامه داد: تلاش مان این بوده که آثارمان با همراهی تصویر، هولوگرام، ویدیو مپ و نور دیجیتال اجرا شود و بر همین اساس امسال نیز نمایش «نفس المهموم» را که ویژه ایام اربعین است اجرا خواهیم کرد که امیدوارم خاطره ای به یادماندنی برای مخاطبان بر جای بگذاریم.

مدیر مرکز مهنا درباره چگونگی اجرای این اثر نمایشی بیان کرد: این نمایش از پنج روز دیگر ویژه ایام اربعین برای زائران در مسیر پیاده روی اجرا خواهد شد. نمایش «نفس المهموم» محصول گروه هنرهای نمایشی بنیاد فرهنگی روایت فتح است که مانند سال های گذشته نمایش های میدانی را به صورت چند رسانه ای اجرا خواهد کرد. به این دلیل اسم نمایش عربی انتخاب شده چون کار به زبان عربی و برای مردم نجف و زائران عرب زبان اجرا می شود. در واقع این اجرا به صورت پلی بک بوده و صداها به زبان عربی پخش می شود و بازیگران در صحنه صداها را همراهی می کنند.

کوهفر افزود: این برای چهارمین سال پیاپی است که مرکز مهنا در مسیر پیاده روی اربعین نمایشی را اجرا می کند. در طول سه سال گذشته نمایش «نجم الثاقب» به صحنه می رفت و امسال قرار است نمایش «نفس المهموم» اجرا شود که داستان بازگشت کاروان اسرا به کربلا و روضه خوانی بر پیکر شهدای عاشورا است. ما در سال های گذشته ۲ نسخه عربی و فارسی از نمایش «نجم الثاقب» را اجرا می کردیم به این مفهوم که در برخی سانس ها که زائران فارسی زبان بیشتر بودند نمایش را با ورژن فارسی و در برخی سانس ها که کاروان های عرب زبان و یا خود مردم نجف حضور داشتند کار را به صورت عربی اجرا می کردیم که این تجربه برای ما بسیار سخت بود اما امسال نیز نمایش جدیدمان را به همین شکل اجرا خواهیم کرد.

وی در پایان متذکر شد: سعید اسماعیلی کارگردان این اثر نمایشی است که از ۱۳ تا ۱۸ صفر با حضور ۳۵ هنرور اجرا خواهد شد. همچنین این نمایش در طول روز در پنج یا شش سانس مجزا برای مخاطبان به صحنه می رود که سه نوبت قبل از ظهر، دو نوبت از ظهر تا مغرب و یک نوبت پس از اذان مغرب خواهد بود.

کد خبر 4128374

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha