۹ آبان ۱۳۹۶، ۱۶:۲۰

معاون اول رییس جمهور مطرح کرد؛

وزارت نیرو سهمی در تامین یارانه نقدی ندارد

وزارت نیرو سهمی در تامین یارانه نقدی ندارد

معاون اول رئیس جمهور گفت: وزارت نیرو طی چهار سال گذشته بدلیل بدهی سنگین، سهم خود در تامین یارانه های نقدی را به صفر نزدیک کرده است.

به گزارش خبرنگار مهر،  اسحاق جهانگیری، معاون اول ریاست جمهوری در مراسم تودیع و معارفه وزیر نیرو با بیان اینکه طی دوره چهارساله دولت یازدهم، چیت چیان توانست پرداخت یارانه٣٦٠٠ میلیارد تومانی این وزارتخانه را به دلیل حجم بالای بدهی های این وزارتخانه، به صفر نزدیک کند، گفت: طی چهارساله گذشته وزارت نیرو توانست با توجیه دولت و سایر نهادهای ذی ربط درباره آب های مرزی  ٨ میلیارددلار تامین مالی جذب کند.

وی جلوگیری از سپردن شرکت مهاب قدس به آستان قدس رضوی را از جمله موفقیت های وزیر نیرو عنوان کرد و ادامه داد: قبلا ارزش این شرکت را ١٢هزار میلیارد تومان اعلام کرده بودند که اکنون مطلع شدم ارزش آن ٢٠ هزار میلیارد تومان است.

معاون اول رییس جمهوری با بیان اینکه وزارت نیرو از مجموعه ای کارآمد، توانا، متخصص و متدین برخوردار است، گفت: این وزارتخانه نیروهای فنی متخصص، کاردان و دلسوز دارد که در همه دوره‌ها کارنامه خوبی در حوزه آب و برق داشته است.

وی با اشاره به برخی بحران‌ها و مسائل کشور که وزارت نیرو در رفع آن نقش موثری ایفا کرده است، یکی از تلخ‌ترین اتفاقات را قطع آب و برق مردم استان خوزستان در جریان ریزگردهای سال گذشته دانست و ادامه داد: در این شرایط سخت دست اندرکاران وزارت نیرو کار بزرگی انجام دادند و توانستند بخشی از دغدغه مردم این استان را حل و فصل کنند.

به گفته این مقام مسوول چیت چیان مدیری دلسوز و توانمند است و تاکنون مدیری این گونه دلسوز نسبت به بخش‌های زیر مجموعه خود ندیدم. وزارت نیرو وزارتخانه ای حساس و مهم است و مردم از خدمات این وزارتخانه استفاده می‌کنند به گونه ای که اگر لحظه ای این خدمات با کندی مواجه شود، مردم فوراً این کمبود را لمس خواهند کرد.

معاون اول رییس جمهوری همچنین با اشاره به توانمندی وزارت نیرو در اجرای پروژه‌های خارج از کشور و نیز صادرات برق، تصریح کرد: امروز یکی از اقلام مهم صادرات خدمات فنی و مهندسی تولیدات برق است و ما باید حضور بخش خصوصی در این صنعت را قدر بدانیم و موانع پیش روی آن‌ها را برطرف کنیم.

جهانگیری افزود: رسالت وزارت نیرو این است که به گونه ای برنامه ریزی کند که منابع آب به شکل بهینه در بخش‌های صنعت، کشاورزی و شرب مصرف شود و در کنار آن مطالعات مربوط به وجود ذخایر عظیم آب در اعماق زمین نیز دنبال شود.

کد خبر 4130681

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha