۱۰ آبان ۱۳۹۶، ۱۶:۱۶

معاون فرهنگی دانشگاه تاکید کرد:

تربیون دانشگاه آزاد نباید در اختیار افراد فتنه گر قرار گیرد

تربیون دانشگاه آزاد نباید در اختیار افراد فتنه گر قرار گیرد

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد گفت: نباید تریبون این دانشگاه در اختیار افرادی که انحرافات آنها مسجل شده و فتنه گر هستند، قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه آزاد، حجت الاسلام ابراهیم کلانتری در اولین نشست هم اندیشی نمایندگان ریاست دانشگاه در هیات نظارت بر تشکل های دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی گفت: در این دانشگاه به دنبال نقد عملکرد مدیران گذشته نیستیم.

وی با اظهار تاسف از شرایط حاکم بر دانشگاه های قبل از انقلاب اسلامی، افزود: دانشگاه های قبل از انقلاب اسلامی لاییک و تا بن دندان سکولاریسم، ضد دین، بی اخلاق، بی ایمان، وابسته و غرب گرا بودند.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد خاطرنشان کرد: براساس منظومه فکری امام خمینی (ره) دانشگاه جایگاه بسیار مهمی دارد و سعادت و شقاوت جامعه از دانشگاه سرچشمه می گیرد و دانشگاه محور همه تحولات است.

کلانتری با بیان اینکه امام خمینی (ره) انقلاب فرهنگی را به منظور رهایی دانشگاه های کشور از غرب زدگی به وجود آورد، تاکید کرد: امام(ره) همواره تاکید داشتند، دانشگاهی می خواهیم که در خدمت مردم و اسلام، مولد علم، انسان ساز و در طراز انقلاب اسلامی باشد و کشور را به خودکفایی برساند.

متاسفانه تشکل های دانشجویی همبستگی و انسجام لازم را ندارند

وی با اشاره به وضعیت موجود تشکل های دانشجویی اظهار داشت: ستون فقرات تشکل ها، تشکیلات و انسجام درونی آنها است که متاسفانه در این زمینه همبستگی و انسجام لازم را ندارند.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه تشکل ها بیشتر سبقه سیاسی دارند، گفت: تشکل های دانشگاهی باید به لحاظ علمی وضعیت خود را ارتقا دهند و نسبت به محیط و اتفاقات پیرامون خود مطالعه داشته باشند.

تشکل های دانشگاهی نباید به جریانهای خارج از دانشگاه وابسته باشند

کلانتری تاکید کرد: تشکل های دانشگاهی نباید به جریان های خارج از دانشگاه وابستگی داشته باشند، همچنین نباید احزاب بیرونی از تشکل های دانشگاهی به صورت موسمی و انتخاباتی و صرفا برای مقاصد خاص استفاده کنند.

وی عنوان کرد: اگر تشکل ها به صورت اصولی شکل گرفته و منسجم باشند، مانع بروز بسیاری از انحرافات می شوند.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی خطاب به نمایندگان ریاست عالیه دانشگاه در هیات نظارت بر تشکل های دانشگاهیان، گفت: با تمامی تشکل ها تعامل و ارتباط خوبی داشته باشید، چراکه شما معرف نگاه رئیس دانشگاه در استان و واحد خود هستید.

تشکل های دانشجویی باید اهل مطالعه باشند

کلانتری، تلاش برای ارتقای معرفتی و تشکیلاتی تشکل ها را از دیگر ضرورت ها عنوان کرد و افزود: تشکل ها باید به لحاظ علمی، توان خود را افزایش دهند و اهل مطالعه باشند.

وی بر تلاش برای هم افزایی تشکل های ارزشی تاکید کرد و گفت: تشکل ها با همه وجود برای سربلندی نظام اسلامی فعالیت کنند و اتحاد و قدرت خود را به طور مستمر افزایش دهند.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد، برنامه ریزی برای برگزاری کارگاه های محتوایی، مناظره ها و کرسی های آزاداندیشی را از دیگر وظایف تشکل های دانشگاهی نام برد و افزود: جلسات بحث، گفتگو و مناظره های فکری، سیاسی و معرفتی باید به صورت عادلانه در دانشگاه ها برگزار شود.

کلانتری تاکید کرد: نباید تریبون دانشگاه آزاد اسلامی در اختیار افرادی که انحرافات آنها مسجل شده و فتنه گر هستند، قرار گیرد. متاسفانه این افراد هیچ خط قرمزی را به رسمیت نمی شناسند.

وی گفت: امیدوارم فضای حاکم بر دانشگاه ها و تشکل های دانشگاهی مملو از تعامل و تضارب آرا باشد.

کد خبر 4131930

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha