۱۲ آبان ۱۳۹۶، ۲۰:۱۴

اجرای تعزیه گروه ناشنوایان در موکب زینبیون چذابه

اجرای تعزیه گروه ناشنوایان در موکب زینبیون چذابه

چذابه ـ همزمان با حضور زائران اربعین حسینی در چذابه، تعزیه گروه ناشنوایان در موکب زینبیون هر شب اجرا می شود.

به گزارش خبرنگار مهر مستقر در مرز چذابه، موکب زینبیون برای سومین سال متوالی در مرز چذابه راه اندازی شده و به بانوان زائر خدمت رسانی می کند.

این موکب امسال همکاری اتحادیه جهانی زنان مسلمان را نیز جلب کرده و علاوه بر توزیع غذای گرم برنامه های متنوعی را نیز برای زائران اجرا می کند.

شیدا دانیالی مدیر موکب زینبیون در گفتگو با خبرنگار مهر می گوید: امسال هم برای سومین سال یک موکب را خاص بانوان راه اندازی کردیم تا موکب زینبیون مأمنی برای زنان زائر باشد.

وی با اشاره به برپایی موکب از روز شنبه ادامه می دهد: امسال هم مثل همیشه نه به ظروف یکبار مصرف را در دستور کار خود قرار می دهیم و برای پخت لقمه ها از سیخ چوبی به روش کبابی استفاده می کنیم.

عضو اتحادیه جهانی زنان مسلمان با اشاره به عدم استفاده از روغن در پخت غذاها یادآور می شود: از روزی که موکب برپا شده یک کار ویژه را با همکاری گروه ناشنوایان پایه گذاری کردیم؛ گروه ۴۰ نفری دختران و پسران ناشنوا اجرای سرود، تعزیه و نماهنگ را برای زائران انجام می دهند.

دانیالی در پایان می گوید: این گروه سنج و دمام زنی را هم انجام می دهند؛ این گروه زمانی که اجرا ندارند نیز به زائران حسینی خدمت رسانی می کنند.
 

کد خبر 4133546

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha