۱۳ آبان ۱۳۹۶، ۱۴:۰۵

دبیر ستاد مردمی اربعین سیستان و بلوچستان:

جمعیت ۳۰ هزار نفری زوار پاکستانی/ کاش تدابیر دولتی اندیشیده می‌شد

جمعیت ۳۰ هزار نفری زوار پاکستانی/ کاش تدابیر دولتی اندیشیده می‌شد

دبیر ستاد مردمی اربعین سیستان و بلوچستان با اشاره به جمعیت ۳۰ هزارنفری زائران پاکستانی و کمبود امکانات گفت: کاش زودتر تدابیر دولتی اندیشیده می‌شد.

رضا بختیاری در گفتگو با مهر با اشاره به اینکه سال های سال بود که به دلیل کوتاهی های مختلف توجهی به زائران پاکستانی نشده بود، الان دو سه سال است با حرکت های کوچک مردمی به این زائران خدمات رسانی می شود، اظهار داشت: سال گذشته ۲۱ هزار نفر از زائران پاکستانی به اربعین عازم شدند و امسال این تعداد از مرز ۳۰ هزار نفر می گذرد.

وی با بیان اینکه با کمک های مردمی و دستور آتش به اختیار مقام معظم رهبری، اولین موکب ورود زوار شرق آسیا در میرجاوه راه اندازی شد، در این موکب امکانات اسکان، اطعام و بهداشت و درمان زوار ارائه می شود، تصریح کرد: حجم سنگین ورود را امسال داشتیم و مسائل و مشکلات و ناهماهنگی سیستمی برای هدایت این زوار وجود دارد.

دبیر ستاد مردمی اربعین سیستان و بلوچستان با تاکید بر اینکه این زائران حال و هوای خاصی دارند و مسیر سختی را طی می کنند تا به مرز برسند و مشقاتی را تحمل می کنند که انسان نمی تواند بگوید، افزود: با حداقل امکانات از این زائران پذیرایی می شود و آنها شکرگذار هستند.

بختیاری با بیان اینکه امسال به دلیل مسائل دیپلماتیک کشور پاکستان ورود زائران با مشکل مواجه شد و دپوی جمعیت ۷ هزار نفری را در مرز میرجاوه داشتیم و حجم ۱۷ هزار نفری در آن سوی مرز بود، تصریح کرد:  زیرساخت های دیده شده برای اسکان موقت بود با اینکه به دولت گفته بودیم زیرساخت ها تامین شود اما فکر نمی کردند این اتفاق بیافتد.

وی با اشاره به اینکه اینجا برای هزار نفر اسکان موقت پیش بینی شده بود در حالیکه بالغ بر ۵ هزار نفر جمعیت حضور داشتند، گفت: ای کاش زودتر تدابیر دولتی دیده می شد.

دبیر ستاد مردمی اربعین سیستان و بلوچستان یادآور شد: سال آینده تعداد این زوار دوبرابر می شود و نیاز است تمهیدات لازم اندیشیده شود.

کد خبر 4134286

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha