۲۶ آبان ۱۳۹۶، ۱۴:۱۰

خبرتوخبر؛

از عرش به فرشِ صالحی امیری/«میز محاکمه» جهانگیری جمع شد

از عرش به فرشِ صالحی امیری/«میز محاکمه» جهانگیری جمع شد

در خبرتوخبر این هفته، هشدار رئیس جمهور به سیاسی شدن زلزله کرمانشاه را بررسی کرده ایم. هشداری که به نظر می رسد نوک پیکانش به سمت معاون اول دولت باشد.

خبرگزاری مهر، گروه سیاست- در «خبرتوخبر» این هفته به راز رئیس کمیته امداد پرداخته ایم. همچنین کنار میز معاون اول رئیس جمهور هم نشسته ایم و فهمیدیم چه کسی می خواهد، «زلزله» را تبدیل به «میز محاکمه» کند. 

از عرش به فرش

«رضا صالحی امیری» که در ابتدای دولت یازدهم، سرپرستی وزارت ورزش را به عهده داشت و در انتهای این دولت، جانشین «علی جنتی» در صدر وزارت ارشاد شد، روز یکشنبه ۲۱ آبان در حکمی از سوی «محمدعلی نجفی» شهردار پایتخت، معاون فرهنگی، اجتماعی شهرداری تهران شد.  

این حُکم، تکلیف صالحی امیری در عرصه مدیریت را مشخص کرد چراکه وی برخلاف دیگر چهره های نزدیک به جریان اعتدال، از قطار دولت دوازدهم جا مانده بود؛ هر چند گمانه های زیادی پیرامون وی برای تصدی مسئولیت سخنگویی دولت مطرح بود اما در نهایت نوبخت در این سمت باقی ماند.

برخی کانال های تلگرامی منتسب به اصلاح طلبان، خبر دادند که قرار بوده «ولی الله شجاع پوریان» عضو سابق شورای شهر تهران، عهده دار سمت معاونت فرهنگی، اجتماعی شهرداری تهران شود اما قرعه در نهایت به نام صالحی امیری خورده است. 

میز محاکمه

شامگاه روز یکشنبه ۲۱ آبان، زلزله مهیبی، مناطق غربی کشورمان به خصوص کرمانشاه را لرزاند. در تصاویر منتشرشده از این حادثه، اگرچه مشخص شد که ساختمان های «مسکن مهر» بصورت قابل توجهی تخریب شده اند؛ اما این تخریب محدود به نمای ساختمان ها بود و ستون ها و سقف ها هیچ کدام دچار ریزش نشدند.

با این وجود، «اسحاق جهانگیری» معاون اول رئیس جمهور، فردای این حادثه در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی با حمله به طرح مسکن مهر - که اساس آن در دولت های نهم و دهم ریخته و اجرایی شد -، موجی سنگین علیه این طرح عمرانی را کلید زد.

جهانگیری در این جلسه، ادعا کرد که بیشتر خانه های تخریب شده در زلزله شب گذشته متعلق به ساختمان های مسکن مهر بوده است و به وزیر راه دستور داد که پیگیر چرایی این تخریب باشد.

اظهارات جهانگیری با حملات پی در پی رسانه های اصلاح طلب به طرح مسکن مهر همراه شد. این رسانه ها با بزرگ نمایی های خاص خود، تعداد کشته های زلزله را تماما به گُرده طرح مسکن مهر انداختند.

روز سه شنبه ۲۳ آبان، رئیس اداره مسکن کرمانشاه در اظهاراتی ضمن تکذیب ادعاهای پی در پی برخی رسانه ها، در بزرگ نمایی آنچه تاثیر ناایمن بودن مسکن های مهر در بالا رفتن آمار کشته ها عنوان می کردند، گفت که از مجموع ۴۰۰ کشته، تنها ۲ کشته متعلق به مسکن های مهر بوده است.

اظهارات نامهربانانه برخی افراد و رسانه ها علیه مسکن مهر چنان غلیظ شد که واکنش «حسن روحانی» رئیس جمهور را در پی داشت. رئیس جمهور روز چهارشنبه ۲۴ آبان در جلسه هیئت دولت گفت: «وقوع حوادثی طبیعی میز محاکمه نیست که در آن همدیگر را پای آن کشانده و به محاکمه بکشانیم، بلکه چنین اتفاقاتی زمان یاری و کمک و همدلی بیشتر مردم و انسجام و وحدت است.»

  

کد خبر 4147173

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha