۲۲ آذر ۱۳۹۶، ۱۷:۳۷

فرماندار قوچان خبر داد:

اختصاص ۱۵ میلیارد تومان تسهیلات به حوزه اشتغال زایی در قوچان

اختصاص ۱۵ میلیارد تومان تسهیلات به حوزه  اشتغال زایی در قوچان

قوچان- فرماندار قوچان گفت: ۱۵ میلیارد تومان تا پایان امسال تسهیلات اشتغال زایی در بخش های کمیته امداد، خدمات، سلامت، کشاورزی و بهزیستی به متقاضیان پرداخت می شود.

 به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا قامتی بعدازظهر چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه  به کاهش ۱۳ درصدی حوزه آسیب های اجتماعی در قوچان اشاره و اظهار کرد: خوشبختانه در سرقت ، تجاوز به عنف، نزاع ودرگیری و کشف مشروبات الکلی کاهش ولی در کشفیات مواد مخدر و تصادفات برون شهری افزایش داشتیم. 

وی با اشاره به حوزه اشتغال افزود: قراراست تا پایان امسال ۱۵ میلیارد تومان به ۷ هزار و ۶۰۰ نفر تسهیلات در حوزه های کمیته امداد، خدمات، سلامت، کشاورزی و بهزیستی داده شود. 

فرماندار قوچان گفت: در خصوص مشکلات کارخانه دوچرخه سازی نیز مسئولان شهرستان طی جلسه ای با مالک کارخانه آساک دوچرخه فرصت چند ماهه را به مالک داده بودند ولی تاکنون اقدام خاصی از سوی وی صورت نگرفته است و بنابراین آماده ایم که با قیمت کارشناسی این مجموعه را واگذاری کنیم. 

فرماندار قوچان درخصوص کارخانه کاشی نیز گفت: تا کنون از منظر بخش دولتی ،مطالبات تخصیص یافته و کمک انجام شده است ولی با مجموع وپیگیری های صورت گرفته به شکل نسبی کارگران درحال فعالیت اند. 

قامتی با اشاره به پیشرفت فیزیکی حوزه عمرانی نیز گفت: در حوزه کشاورزی، آبیاری و خطوط انتقال ۵۳ کیلومتر لوله وارد شهرستان شد که در مصرف آب و روش های نوین کشاورزی از مصرف بی رویه جلوگیری و سبب افزایش ضریب بهره وری کشاورزی می شود. 

وی افزود: همچنین با پیشگیری از حفر چاههای غیر مجاز و اجرای طرح داربستی باغ های انگور به افزایش ۱۰ برابری میانگین تولید محصول وکاهش ۵۰ درصدی مصرف آب کمک کردیم.

فرماندار قوچان به افزایش ۵.۲ برابری فضای فیزیکی مراکز آموزش عالی این شهرستان اشاره کرد وگفت: با وجود این که از نظر تعداد دانشجو به جز یک دانشگاه کاهش داشتیم ولی در رشته های کارشناسی ارشد رشد ۳۰ درصدی را شاهد بودیم.

وی به سرمایه گذاری ۷۸۰ میلیارد تومانی منطقه گردشگری سد تبارک آباد اشاره کرد وگفت: با برنامه ریزی که داشتیم تلاش شده با توسعه تعاونی های روستایی، رونق خوبی در گردشگری ایجاد کنیم. البته تلاش خواهیم کرد در مناطق شمخال و یوسفخان، زیبایی و حفظ زیبایی محیط همچون گذشته ادامه یابد و تحت تاثیر قرار نگیرد. 

کد خبر 4171550

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha