۵ دی ۱۳۹۶، ۱۳:۰۸

با موافقت منابع طبیعی؛

«شیروان‌دره» اردبیل در آستانه ثبت ملی/حیات وحش منطقه حفاظت می‌شود

«شیروان‌دره» اردبیل در آستانه ثبت ملی/حیات وحش منطقه حفاظت می‌شود

اردبیل- در پی موافقت منابع طبیعی، طبیعت شیروان‌دره اردبیل در دامنه کوه سبلان به عنوان مجموعه غنی دارای گونه‌های گیاهی و جانوری در آستانه ثبت در فهرست آثار طبیعی ملی قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار مهر، شیروان دره یکی از مناطق بکر طبیعی و برخوردار از گونه های غنی جانوری و گیاهی است که سال ها است تبدیل آن به پناهگاه حیات وحش و یا اثر طبیعی ملی تاکید می شود.

به دلیل واقع نشدن این منطقه، در گروه مناطق حفاظت شده محیط زیستی، ادارات متولی نیز قادر به اجرای برنامه های حمایتی متناسب با نیاز منطقه نیستند.

در سال های اخیر خبرگزاری مهر با گزارش های مکرر به ضرورت ارتقا این منطقه و تبدیل آن به منطقه حفاظت شده تاکید کرده است که در نهایت مدیر کل حفاظت از محیط زیست استان اردبیل در گفتگو با خبرنگار مهر تصریح کرد: ما یک قدم به تبدیل این منطقه به اثر طبیعی ملی نزدیک شدیم و توانستیم موافقت منابع طبیعی را اخذ کنیم.

محمد خداپرست  بیان داشت: در ارتقا مناطق حفاظت شده و یا تبدیل منطقه به منطقه حفاظت  شده ضروری است دو حوزه منابع طبیعی و صنعت و معدن موافقت کنند.

وی افزود: با موافقت منابع طبیعی امیدواریم صنعت و معدن نیز موافق تبدیل این منطقه به اثر طبیعی ملی باشد تا بتوانیم برنامه های حمایت از گونه های حیات وحش و گونه های گیاهی کم نظیر منطقه را پیاده کنیم.

مدیر کل حفاظت از محیط زیست استان متذکر شد: در حال حاضر دو اثر طبیعی ملی در استان داریم که شامل کوه سبلان و غار یخگان است.

کد خبر 4183025

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha