۱۷ دی ۱۳۹۶، ۱۹:۲۱

مدیر جامعه الزهرا(س) تأکید کرد؛

ضرورت انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل‌های آینده

ضرورت انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل‌های آینده

قم - مدیر جامعه الزهرا(س) گفت: همه ما وظیفه داریم فرهنگ ایثار و شهادت را به نسل‌های آینده منتقل و در راستای تحقق آن تلاش کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید محمود مدنی عصر یکشنبه در هشتمین برنامه کنگره هزار روحانی شهید استان قم که با عنوان «حماسه سازان همیشه جاوید روحانیون» در جامعه الزهرا(س) قم برگزار شد، با اشاره به روایتی از امام علی(ع) اظهار کرد: خانواده شهدا نیز مانند شهدا نزد خداوند از جایگاه والایی برخوردارند چرا که خانواده شهدا اندوه و سختی‌های فراوانی به دلیل از دست دادن عزیزانشان کشیده‌اند.

وی با تأکید بر اینکه باید مسیر و راه شهدا را ادامه دهیم، افزود: باید همواره در مسیر شهدا قدم برداریم و کاری نکنیم که شرمنده شهدا شویم.

مدیر جامعه الزهرا(س) اظهار داشت: باید همیشه به این مسئله توجه داشته باشیم که شهدا با از خودگذشتگی و ایثار انقلاب اسلامی را حفظ کردند و ما نیز وظیفه داریم که راه شهدا را ادامه دهیم و به دشمنان اجازه ندهیم که به اهداف خود دست پیدا کند.

وی با بیان اینکه تجلیل از شهدا بسیار ارزشمند است، خاطرنشان کرد: در حقیقت تجلیل از شهدا، تجلیل از تفکر و راه آن‌ها است؛ باید از شهدا قدرانی کرد چرا که با ایثار و از خودگذشتگی اجازه ندادند که دین و انقلاب در دست دشمن بیفتد.

حجت الاسلام مدنی با بیان اینکه باید نسل آینده و جوان را با شهدا و فرهنگ شهدا آشنا کنیم، تصریح کرد: تمام میزها و جایگاه‌ها فانی است و تنها زمانی ارزش دارد که در راه خدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران باشد؛ همه ما وظیفه داریم که فرهنگ ایثار و شهادت را به نسل‌های آینده منتقل و در راستای تحقق آن تلاش کنیم.

وی با اشاره به اینکه همه مردم باید مراتب تقدیر و سپاس را از خانواده‌های شهدا به عمل آورند، مطرح کرد: شهدا به همه مادیات پشت کرده و مسیر حق را انتخاب کردند؛ شهدا به ما احتیاجی ندارند و ما باید همواره در مراسم‌های مختلف از شهدا تجلیل کنیم.

مدیر جامعه الزهرا(س) با بیان اینکه شرط رسیدن ما به شهدا تغییر نکردن و ثابت قدم بودن است، گفت: در حال حاضر برخی ناسازگاری‌ها و مشکلات وجود دارد ولی نباید به دلیل این مشکلات از مسیر نورانی شهدا خارج شویم بلکه باید با سازگاری مسیر شهدا را ادامه دهیم.

کد خبر 4193629

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha