۱ بهمن ۱۳۹۶، ۱۷:۲۹

معاون اجتماعی وزیر بهداشت:

برنامه جامع سلامت استان قزوین، مشارکت مردم را به همراه داشته است

برنامه جامع سلامت استان قزوین، مشارکت مردم را به همراه داشته است

قزوین- معاون اجتماعی وزیر بهداشت گفت: اجرای برنامه جامع طرح سلامت از دستاوردهای خوب دولت در حوزه بهداشت عمومی است و در قزوین نیز با مشارکت و استقبال مردم بخوبی پیش می رود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قزوین، محمد هادی ایازی، معاون اجتماعی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی یه همراه علی اصغر فرشاد رئیس دبیرخانه شورای عالی سلامت، واعظ مهدوی مدیرعامل صندوق تامین اجتماعی روستاییان و عشایر و تعدادی از کارشناسان این حوزه روز یکشنبه در سفر به قزوین از مراحل اجرایی برنامه جامع سلامت استان قزوین بازدید کرد و در جریان فعالیتهای انجام شده در این زمینه قرار گرفت.

ایازی در این بازدید گفت:طرح سلامت از مهمترین برنامه های دولت در تضمین سلامت مردم است و خوشبختانه با استقبال گسترده از آن گامهای ارزشمندی در مسیر رضایت مندی عمومی برداشته شده است.

ایازی تصریح کرد: اجرای طرح سلامت موجب مشارکت مردم در برنامه های ارتقاء سلامت شده وشاید مهمترین ویژگی آن همراهی خوب مردم با طرح باشد.

در این بازدید منوچهر مهرام رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین هم گزارشی از برنامه جامع سلامت استان ارائه کرد و با اشاره به ضرورت اجرای این طرح و مشکلات آن گفت: یکی از مهم ترین مشکلات اجرا در مراحل اولیه این بود که دستگاه ها خود را در مقابل برنامه قرار می دادند و آن را هماهنگ با وظایف خود نمی دانستند که این مشکل با برگزاری جلسات توجیهی و تداوم کارگروه ها برطرف شد و در حال حاضر مشارکت دستگاه ها بهتر شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین تصریح کرد: برای اجرای این طرح ۱۹ کارگروه شکل گرفته و از سال ۱۳۸۵ فعالیت خود را آغاز کرده ایم و مصوبات خود را نیز به دبیرخانه سیاستگذاری سلامت استان اعلام می کنیم تا فعالیتها شفاف و مشخص باشد.

معاون اجتماعی وزارت بهداشت از خانه مشارکت مردم در سلامت نیز بازدید کرد و با مشکلات مردم در این زمینه آشنا شد.

ایازی ضمن بازدید از طرح ها و فعالیت های اعضای خانه مشارکت مردم در سلامت به ویژه برنامه های همگانی مشارکت مردمی در ورزش صبحگاهی، پیاده روی خانواده ها، تراکم شرکت کنندگان در پیاده روی جاده سلامت و پاکسازی محیط زیست را از دستاوردهای طرح سلامت برشمرد.

ایازی همچنین با یاری رئیس برنامه و بودجه استان قزوین دیدار و گفتگو کرد.

کد خبر 4206176

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha