۲ بهمن ۱۳۹۶، ۱۳:۴۴

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین:

نیازمند وقف جدید در حوزه دارو و درمان بیماران خاص هستیم

نیازمند وقف جدید در حوزه دارو و درمان بیماران خاص هستیم

قزوین- مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین گفت:با توجه به شرایط اقتصادی کنونی و گسترش بیمارهای صعب العلاج و خاص نیازمند وقف های جدید در حوزه تامین دارو درمان و هزینه بیماران نیازمند هستیم.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام غلامرضا عادل روز دوشنبه در آستانه میلاد حضرت زینب (س) با تشریح «طرح مهرتندرستی» که ازسوی اوقاف درحال اجراست در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی خواستار اطلاع رسانی بموقع و مناسب در استان برای هدایت وقف های جدید به حوزه درمان شد.

عادل اظهارداشت: یکی از برنامه های اداره کل اوقاف اجرای نیات واقفین در عرصه های مختلف است و در این زمینه تاکید جدی داریم و به آن اهمیت می دهیم تا این وظیفه شرعی بخوبی صورت گیرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین تصریح کرد: برای تشویق خیرین و واقفان به رویکرد خیرخواهانه به موضوع وقف در حوزه درمانی، طرح مهر تندرستی برای تامین نیاز بیماران کم درآمد و نیازمند در اولویت قرار گرفته است.

عادل یادآورشد: در حوزه درمانی خدمات خوبی ارائه شده است اما همچنان نیازها به دلیل گستردگی کار باقیست و باید بتوانیم با جلب مشارکت بیشتر خیرین به این عرصه نیز پاسخ مناسب دهیم.

وی بیان کرد: بسیاری از افراد کم درآمد که دچار بیماریهای صعب العلاج و یا خاص هستند و در تامین هزینه دارو مشکلات جدی دارند باید حمایت شوند که با استفاده از درآمد موقوفاتی که با نیت درمان وقف شده اند و یا کمک مستقیم خیرین بخشی از نیازها را تامین می کنیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین یادآورشد: تامین نیازهای درمانی، بیمارستانی و بهداشتی نیاز مستمر جامعه است و باید آن را جدی بگیریم و همه امکانات را بسیج کنیم تا هیچ بیمار نیازمندی از دریافت خدمات درمانی محروم نماند.

وی اضافه کرد: در استان ۸ موقوفه داریم که عرصه و اعیانی آنها با نیت درمانی است که حاج محمد حسین خزانه، درمانگاه دیالیز شهرستان البرز، درمانگاه فاطمه زهرا(س)، موقوفه مسجد آقا کبیر، مرکز دیالیز آقای امینی، درمانگاه شهید ثالث و درمانگاه بیدستان از آن جمله است.

عادل بیان کرد: تعدادی از موقوفات فقط عرصه آن در اختیار پزشکی است که بیمارستانها و درمانگاههای متعددی این وضعیت را دارند و ۱۷۵ مرکز درمانی هم در زمینهای وقفی ساخته شده که ۲۵ مورد سند موقوفه دارد و ۱۵۰ مورد بدون سند است.

وی اظهارداشت: ۱۴ هکتار ازموقوفات در اختیار دانشگاه علوم پزشکی برای اجرای طرح های بیمارستانی و درمانگاهی قرار گرفته ازجمله عرصه بیمارستان مهرگان وقفی است که بخشی از اجاره ها به بیماران نیازمند داده می شود.

عادل گفت: موقوفه علی محمدی در قریه مشکین تاکستان هم بخشی از درآمدهایش را به بیماران نیازمند اختصاص می دهد و ۱۰ موقوفه هم از درآمدهای خود در این بخش هزینه می کنند.

به روز رسانی درآمد موقوفات ضروری است

وی اضافه کرد: در بهره وری اقتصادی باید به روز رسانی درآمد و اجاره موقوفات صورت گیرد زیرا برخی موقوفات ما کمتر از ۱۰۰ هزار تومان، سه موقوفه کمتر از ۱.۵ میلیون تومان و فقط یک موقوفه آقای امینی حدود ۱۰۰ میلیون تومان درآمد دارد که در کارهای خیر و عام المنفعه هزینه می شود.

۲۱ وقف جدید در استان صورت گرفته است

عادل گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۱ وقف جدید در استان صورت گرفته است که دومورد آن درحوزه دارو، درمان و بیماران صعب العلاج و سرطانی است.

وی اظهارداشت: در یک مورد واقف کبری رزاقی یک معلم بازنشسته با وقف یک واحد آپارتمان به ارزش ۱۲۰ میلیون تومان در قزوین و یک بانوی دیگر بنام فاطمه بیگدلی در شهر آوج با وقف یک ساختمان به ارزش ۱۷۰ میلیون تومان برای تهیه دارو و داروی بیماران خاص کار ارزشمندی را در وقف های جدید با نیازهای جامعه انجام داده اند که برای ما ارزشمند است.

نیازمند وقف های جدید در حوزه دارو و درمان هستیم

حجت الاسلام عادل گفت: در شرایط کنونی جامعه به وقف های جدید در حوزه دارو، درمان و بیمارهای خاص و صعب العلاج برای بیماران کم درآمد بسیار نیازمندیم و از خیرین و واقفان درخواست می کنیم نیت های خیرخواهانه خود را در این بخش هدایت کنند.

وی بیان کرد: «طرح مهر تندرستی» در این راستا با جدیت پیگیری می شود و یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان برای ساخت درمانگاه قازان بن ارغوان در بیدستان هزینه خواهد شد که تاکنون ۶۰۰ میلیون تومان توسط خیرین تامین شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اضافه کرد: این درمانگاه با مشارکت دانشگاه علوم پزشکی احداث و تجهیز می شود و بیمارانی که به این مرکز مراجعه کنند یا رایگان و یا با کمترین هزینه، درمان خواهند شد.

عادل گفت: امسال ۲۰ میلیون تومان دارو برای بیماران صعب العلاج تهیه شد و ۱۱۰ میلیون تومان اعتبار هم در هفته آینده هزینه خواهد شد و با توافق انجام شده با بیمارستان بوعلی و شهید رجایی مقرر شده تا سقف ۷۰۰ هزار تومان از محل اجرای نیت واقفان برای درمان افراد بی بضاعت هزینه شود.

وی اضافه کرد: همچنین تا سقف ۱۵ میلیون تومان با معرفی کمیته امداد به بیماران نیازمند پرداخت می شود و در بخش غیرنقدی هم خدمات دیگری به بیماران اعطا خواهد شد و در میلاد حضرت زینب در درمانگاه خیریه حاج محمدحسین خزانه ضمن تجلیل از پرستاران این مرکز خدمات رایگان درمانی به مردم داده می شود.

عادل اظهارداشت: وقف درمانی را باید رواج دهیم تا بتوان به نیازهای گسترده بیماران خاص و کم بضاعت جواب داد و امیدواریم با اطلاع رسانی مناسب رسانه ها بتوانیم خیرین و واقفان بیشتری را در این نیت جذب کنیم.

۲۰ برنامه فرهنگی در دهه فجر برگزار می شود

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین در ادامه با اشاره به فرارسیدن دهه فجر اضافه کرد: در این ایام ۲۰ برنامه متنوع فرهنگی در استان پیش بینی شده است که اجرا می شود.

وی گفت: برنامه های بصیرتی، افتتاح مرکز فرهنگی در قزوین و یک باب کتابخانه درامامزاده عبدالله تاکستان، غبارروبی مزار شهدا از برنامه های مهم دهه مبارک فجر است.

حجت الاسلام عادل یادآورشد: مهمترین برنامه شاخص این ایام برگزاری محفل انس با قرآن کریم است که در ۱۲ بهمن با حضور قاری کشوری احمدی وفا و قاریان استانی در امامزاده اسماعیل(ع) در ۲۰ بهمن در امامزاده حسین(ع) با حضور مسئولان کشوری برگزار می شود.      

کد خبر 4206866

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha