۲ بهمن ۱۳۹۶، ۱۸:۳۳

فرماندار قزوین:

طرح تجاری سازی مدارس قزوین با برنامه مدون پیگیری شود

طرح تجاری سازی مدارس قزوین با برنامه مدون پیگیری شود

قزوین- فرماندار شهرستان قزوین گفت: برای تامین منابع مالی و خودکفایی مدارس اجرای طرح تجاری سازی برخی مدارس باید با برنامه مدون و نگاه کارشناسی صورت گیرد.

به گزارش خبرنگار مهر، سید علی موسوی در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان قزوین که دوشنبه شب در محل سالن جلسات آموزش و پرورش ناحیه دو قزوین برگزار شد اظهارداشت: کسب رتبه اول شورای آموزش و پرورش استانی در کشور و نیز شورای شهرستان قزوین در استان بیانگر کار و تلاش مجموعه اعضاء برای ارتقاء کیفی برنامه های آموزشی است.

وی اضافه کرد: برپایی جشن های انقلاب از وظایف همه نیروهای انقلابی است و با جدیت باید تلاش کنیم تا نسل جوان بداند چگونه رژیم ستم شاهی فروریخت و دستاوردهای استقلال در عرصه های علمی چه بوده است.

موسوی بیان کرد: بانشاطی و شادابی جشنها ضرورت دارد تا آینده سازان کشور را در فضایی فرحبخش با دستاوردهای انقلاب آشنا کنیم تا همچنان به آینده امیدوار شوند.

فرماندار شهرستان قزوین در خصوص حوادث اخیر کشور نیزگفت: حوادث رخ داده کمی مسئولیت ما را سنگین کرده و آموزش و پرورش بویژه معلمان باید ضمن آسیب شناسی در امور نسبت به روشنگری اقدام کنند.

وی اضافه کرد: افرادی که در ظاهر خواسته های اقتصادی داشتند وقتی به خیابان آمدند برخی سوء استفاده کردند و در قزوین در شلوغ ترین زمان بیش از یک هزار نفر در یک خیابانی که همیشه مملو از جمعیت است جمع نشدند و شاید کمتر از ۵۰ نفر شیطنت کردند و دنبال آشوب بودند و بیشتر افراد یا تماشاچی بودند یا با احساسات برخورد کردند.

موسوی گفت: کسانی که شعار هنجارشکنانه دادند نیز انگشت شمار بودند که با انها برخورد می شود اما معلمان وظیفه دارند با بررسی کارشناسی به این مسائل ورود کرده و برای روشنگری جوانان برنامه داشته باشند.

دستاوردهای نظام بخوبی تبیین شود

وی اضافه کرد:اگردستاوردهای نظام در ابعاد مختلف بخوبی برای دانش آموزان و جوانان تبیین و تشریح شود می توان ضمن پاسخگویی به برخی سوالات موجود اجازه نداد دشمنان از برخی مسائل سوء استفاده کنند.

تجاری سازی مدارس پیگیری شود

موسوی در ادامه با بیان اهمیت تامین منابع مالی برای اجرای برنامه های آموزشی گفت: موضوع تجاری سازی در برخی مدارس آموزش و پرورش که در نواحی تجاری قرار دارد می تواند بخشی از نیازهای مالی را تامین کند که باید اطلاعات دقیقی از این گونه مدارس استخراج شده و پس از ارزیابی و بررسی دقیق نسبت به تجاری سازی اقدام شود.

فرماندار شهرستان قزوین تصریح کرد: باید در مسیری گام برداریم تامدارس خودکفا شوند اما کسب درآمد نیازمند برنامه ای مدون و هدفمند است.

وی گفت: دغدغه دیگر ما استقرار پایه دوازدهم است که باید منابع اعتباری و تجهیزات آن تامین شود و این کار نیز از چالش های جدی است که برای آن تدبیر لازم است.

موسوی اضافه کرد: اجرای این طرح به ۱۲۰۰ معلم و بیش از ۹ میلیارد تومان اعتبار برای تجهیز کلاسها، کارگاهها، آزمایشگاهها و هنرستانها نیاز دارد که پیگیری برای تامین آن ضروری است.


 

کد خبر 4207234

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha