۳ بهمن ۱۳۹۶، ۹:۴۹

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری قزوین:

نقش پژوهش علمی در امر پیشگیری از جرم ضروری است

نقش پژوهش علمی در امر پیشگیری از جرم ضروری است

قزوین- معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان قزوین گفت: بسیاری از جرایم را بامشارکت دانشگاهها، نهادها و اهتمام سایر دستگاه ها و همچنین کار مطالعاتی مستمرمی توان کاهش داد.

منصور مختاری در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اجرای مفاد بند پنجم اصل یکصدوپنجاه وششم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران گفت: کوشش برای صیانت از ارزشهای انسانی، اخلاق و هنجارهای جامعه اسلامی و نیز دورنگهداشت جامعه از آسیب های مبتلابه در دستور کار معاونت پیشگیری قرار گرفته است.

مختاری خاطر نشان کرد: بسیاری از انحرافات، بزه و جرایم را بامشارکت دانشگاهها، نهادهای دولتی و غیر دولتی و اهتمام سایر دستگاه ها و همچنین کار مطالعاتی مستمرمی توان کاهش داد.

وی افزود: در همین راستا اهتمام مرکز مطالعات اجتماعی و جرم شناسی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان قزوین در برگزاری کارگاه علمی، کاربردی و پژوهشی و گردهم آییِ اساتید، معاونین و کارشناسان پژوهشی دانشگاهها، دستگاه های اجرایی استان قزوین و مدیران مراکز علمی و پژوهشی استان قزوین گواه این موضوع است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری در ادامه گفت: ارتقاء سطح مشارکت  و رویکرد پیشگیرانه در تأمین پژوهش های موثر در نظام پیشگیری استان قزوین ضرورتی اجتناب ناپذیر به شمار می آید وایجاد زمینه تعامل علمی برای تحقق این مهم راهبرد اصولی برای تحقق اهداف پیشگیرانه، ارتقاء شاخص های سلامت فردی، اجتماعی، اداری و پیشگیری از پیدایش و بروز آسیب های اجتماعی است.

منصور مختاری با اشاره به مغفول ماندن نقش پژوهش علمی در پیشگیری از وقوع جرم اظهار داشت:همگرایی و هم افزایی با پژوهشگران و الصاق پیوست پیشگیری در تهیه و تدوین طرح ها و برنامه های سال ۹۷ از سوی کلیه دستگاه های اجرایی شده است.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری قزوین پایان از راه اندازی سامانه سجام «سامانه جامع اطلاعات مردمی» در استان قزوین خبر داد و افزود: این سامانه توسط قوه قضاییه تعبیه شده است و افراد می توانند با عضویت در سامانه و درج موضوعاتی که آسیب اجتماعی است مراتب را به قوه قضاییه اطلاع داده تا سیستم مطالب را به صورت هوشمند به مراجع ذیربط برای بررسی اعلام کند.

کد خبر 4207573

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha