۴ بهمن ۱۳۹۶، ۱۵:۱۲

نماینده ولی‌فقیه در لرستان:

دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی فعال باشد/ کمیسیون های تخصصی تشکیل شود

دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی فعال باشد/ کمیسیون های تخصصی تشکیل شود

خرم‌آباد- نماینده ولی‌فقیه در لرستان و امام‌جمعه خرم‌آباد گفت: شورای فرهنگ عمومی برای تحول فرهنگی و صیانت فرهنگی در جامعه نیازمند به یک دبیرخانه فعال و قوی است.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله سید احمد میرعمادی ظهر چهارشنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی لرستان با اشاره به اینکه شورای فرهنگ عمومی برای تحول فرهنگی و صیانت فرهنگی در جامعه نیازمند به یک دبیرخانه فعال و قوی است، اظهار داشت: این دبیرخانه باید با محوریت چند شخص فرهنگی فعالیت کند.

وی بابیان اینکه دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی لرستان باید فعال باشد، کار کند و محتوای فرهنگی تهیه کند تا اعضای شورا روی آن مسائل نظر بدهند، تصریح کرد: باید کمیسیون‌های تخصصی فرهنگی تشکیل شود و این موضوع در آیین‌نامه شورا هم آمده است.

شورای فرهنگ عمومی استان مصوباتی ندارد

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با تأکید بر اینکه انتظار داریم مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی را فعال کند، افزود: شورای فرهنگ عمومی استان مصوباتی ندارد و این‌یک ضعف است، علت هم این است که از قبل راهکارها، نقطه نظرات و محتواهای فرهنگی برای ارائه در شورا آماده نشده است.

آیت‌الله میرعمادی بابیان اینکه فعالیت دبیرخانه شورا تنها به ارائه موضوع جلسات محدود نشود، تصریح کرد: شورای فرهنگ عمومی نیاز به یک دبیرخانه مستقل دارد، نیازمند به مکان مشخص و مسئول مشخص است.

وی با اشاره به اینکه اداره کل ارشاد لرستان باید امکانات ویژه‌ای را به این حوزه اختصاص دهد تا ارتقای فرهنگی در جامعه را شاهد باشیم، خاطرنشان کرد: مصوبات شورای فرهنگ عمومی از سوی استاندار ابلاغ می‌شود و لازم اجرا است، استاندار لرستان دستور فعال شدن دبیرخانه شورا را بدهند تا بر اساس آیین‌نامه اقدام شود و کمیسیون‌های تخصصی تشکیل شوند.

کلی‌گویی‌ها راهکاری را در پی ندارد

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با تأکید بر اینکه کلی‌گویی‌ها در جلسات شورای فرهنگ عمومی راهکاری را در پی ندارد، یادآور شد: راهکارهای کلی در کتاب‌ها و نشریات و ... بارها تکرار شده و همه از آن‌ها اطلاع دارند، در جلسات شورای فرهنگ عمومی باید مصوبات مشخصی بر اساس موضوع جلسه ارائه شود و سهم دستگاه‌های مختلف در اجرای آن مصوبات مشخص شود.

آیت‌الله میرعمادی خاطرنشان کرد: باید مطابق با بودجه و امکانات تصمیم‌های منطقی بگیریم.

کد خبر 4209132

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha