۱۱ دی ۱۳۸۵، ۱۰:۱۲

بررسی علل ناکامی پرسپولیس در گفتگوی مهر با کلانی ، پنجعلی، زادمهر ، فتح آبادی ، الله وردی ، رزمجو و پیروانی/ تیمی بی مهاجم و مشکلات مالی تمام نشدنی

بررسی علل ناکامی پرسپولیس در گفتگوی مهر با کلانی ، پنجعلی، زادمهر ، فتح آبادی ، الله وردی ، رزمجو  و پیروانی/ تیمی بی مهاجم و مشکلات مالی تمام نشدنی

گروه ورزشی خبرگزاری مهر در گفتگو با پیشکسوتان و صاحبنظران فوتبال علل ناکامی تیم فوتبال پرسپولیس در رقابتهای نیم فصل اول لیگ برتر را بررسی کرده است.

بداقبالی گریبان پرسپولیس را گرفته است
حسین کلانی گفت: تیم فوتبال پرسپولیس متاسفانه این روزها نمی تواند با توجه به سعی و تلاش فراوان به نتایج قابل قبولی دست پیدا کند که این موضوع به نظر من به بداقبالی این تیم بازمی گردد.
مهاجم سابق پرسپولیس  در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: من به دلیل مشغله کاری فراوانی که دارم نمی توانم به طور کامل درجریان اتفاقات باشگاه پرسپولیس قرار بگیرم اما دورادور اوضاع و احوال این تیم را پیگیری می کنم. به عقیده من در حال حاضر بداقبالی گریبان پرسپولیس را گرفته و در هر بازی فرصت های بیشماری برای مهاجمان این تیم به وجود می آید که تبدیل به گل نمی شود.

حسینعلی کلانی افزود: به نظر من 70 درصد گلزنی به شانس بستگی دارد و اگر مهاجم بدشانسی بیاورد نمی تواند آن را به بدبازی کردن او نسبت داد. مهاجمان پرسپولیس هم در حال حاضر بدشانسی آورده اند و به جای اینکه به تور بزنند به تیر می زنند.

مهاجم سال های دور پرسپولیس که یکی از بهترین گلزنان تاریخ این باشگاه لقب گرفته است در ادامه تصریح کرد: پرسپولیس متاسفانه مشکلات فراوانی دارد که این مشکلات بر تمرکز این تیم تاثیر گذاشته است. در این باشگاه بی سامانی حرف اول را می زند و هرچقدر که مسوولان آن زحمت بکشند چون نظام درستی بر کار باشگاه حاکم نیست به جایی نمی رسند.

کلانی درپایان گفت: البته صرفنظر از همه مسائلی که در خصوص ناکامی پرسپولیس وجود دارد باید این نکته را هم مدنظر داشته باشیم که تمام تیم ها مقابل پرسپولیس دوپینگ روحی می کنند و نباید انتظار داشت پرسپولیس در تمامی دیدارها به نتایج قابل قبول دست پیدا کند.

پرسپولیس مهاجم کلاسیک ندارد
غلام فتح آبادی گفت: تیم فوتبال پرسپولیس اگر نمی تواند حریفان خود را شکست دهد تنها دلیلش این است که این تیم مهاجم کلاسیک و ششدانگ ندارد.
غلام فتح آبادی در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: پرسپولیس در ابتدای فصل درخصوص یارگیری ضعیف عمل کرد و امروز می بینیم بازیکنان در پست های غیرتخصصی بازی می کنند. من دنیزلی را خوب می شناسم و با اندیشه های تهاجمی او کاملا آشنا هستم اما اگر می بینید تیمش خوب نتیجه نمی گیرد برای این است که مهاجمان گلزنی ندارد.

مهاجم سال های دور پرسپولیس در ادامه تصریح کرد: پرسپولیس تیمی است که باید بزرگ ترین بازیکنان را به خدمت داشته باشد. اما درحال حاضر بازیکنانی را می بینیم که این پیراهن به تنشان گشاد است و فقط برای پول بازی می کنند هرچند که پولی هم در کار نیست. اگر چنین نبود تیم راه آهن ته جدولی با دو حمله به دو گل نمی رسید و 3 امتیاز بازی را به حساب خود نمی ریخت. امروز اگر مرا به عنوان دفاع پوششی در زمین بگذارند از پژمان نوری بهتر بازی می کنم چرا که این بازیکن یک هافبک است و با اصول دفاعی آشنا نیست.

فتح آبادی در پایان گفت : پرسپولیس چنانچه می خواهد موفق شود باید در فصل نقل و انتقالات ضعف های خود را برطرف کند. چنانچه این تیم در حد ضرورت بازیکن داشته باشد مجبور نمی شود از بازیکنان در پست های غیرتخصصی استفاده کند.


 
با پنج ستاره نمی توان قهرمان شد
جواد الله وردی بازیکن و پیشکسوت سابق تیم پرسپولیس در مورد دلایل مشکلات اخیراین تیم درگفتگو با خبرنگار مهر ضمن بیان مطلب فوق افزود: از زمانی که این تیم در لیگ برتر به مقام قهرمانی رسید در مسیر پسرفت قرار گرفت و هر روز مشکلات بیشتری در این تیم بوجود می آمد.

وی ادامه داد: مدیران قبلی یا برای معروف شدن خود در این تیم فعالیت کردند و یا سابقه مدیریتی خود دربخشهای دیگر ورزشی را به علت مدیریت نامناسب دراین تیم زیر سوال بردند و با غرق شدن در مسائل حاشیه ای پرسپولیس که مثل مثلث برموردا بود، درنهایت مشکلات را بیشتر کردند. البته امیدوارم با حضور مردان بزرگ درهیات مدیره این باشگاه و حمایت رئیس سازمان تربیت بدنی، هرچه زودتر این تیم از وضعیت بحرانی نجات یابد.

پیشکسوت سابق تیم پرسپولیس در مورد مشکلات فنی این تیم اضافه کرد: دنیزلی با افکار و اندیشه خود از نداشته های پرسپولیس به همه چیز رسید اما مشکلات مالی، اختلافات موجود، مسائل حاشیه ای و مصدومیت بازیکنان باعث شد او نتواند موفقیتهایش را ادامه دهد.

وی همچنین تاکید کرد: این مربی از بازیکنان معمولی منهای چند ستاره تیم فوتبالی فکورانه و شناور را در مسابقات به اجرا گذاشت اما سایر تیمها با امکانات خود مقابل برنامه ها و تاکتیک های شاگردان دنیزلی به خوبی مقاومت کردند تا در نهایت در پنج بازی مهم که پرسپولیس استحاق پیروزی را داشت، موفق نباشد.

بازیکن سابق پرسپولیس همچنین افزود: دنیزلی امروز تمام سرمایه های پرسپولیس است اما او نتوانست به تنهایی این تیم را از وضعیت فعلی نجات دهد و درنهایت با باخت مقابل تیم ته جدولی راه آهن تمام شد.

وی ادامه داد: واقعا نمی توان به آینده این تیم امیدوار بود ولی تا دیرتر از این نشده است باید با تقویت همین نفرات، رفع مشکلات مالی و جذب نفرات جدید در صورت امکان شرایط را برای خروج پرسپولیس از بحران فراهم کرد.

الله وردی در پایان تاکید کرد: با پنج ستاره نمی توان قهرمان شد مگر آنکه سایر بازیکنان هم از لحاظ فنی تفاوت محسوسی با این بازیکنان نداشته باشند. برای تیمی مثل پرسپولیس بسیار اسفبار است که با 14 بازیکن در بعضی از بازی ها شرکت کند و این موضوع به مدیریت ضعیف، کمبود امکانات و بی برنامگی در اداره این تیم بازمی گردد.

آری هان علت اصلی ناکامی امروز پرسپولیس است
افشین پیروانی درگفتگو با خبرنگار مهر ضمن بیان این مطلب تصریح کرد: پرسپولیس چوب عملکرد غلط آری هان را می خورد. این مربی که خیلی ها از او به نیکی یاد می کنند در فصل تعطیلات به جای اینکه بر روی کارهای هوازی و استقامتی کار کند برای پرسپولیس بازی تدارکاتی ترتیب می داد که در نتیجه بازیکنان این تیم به مشکل بدنسازی برخوردند. در واقع باید گفت آری هان هرکاری که دلش خواست با پرسپولیس انجام داد و کسی هم برعملکردش نظارت نداشت.

مدافع سابق پرسپولیس در ادامه تصریح کرد : زمانی که آری هان به جای کار بدنسازی بازی تدارکاتی برگزار می کرد همه می گفتند این یک کار جدید است اما هیچ تیمی در دنیا این کار را نمی کند . اگر می دیدید پرسپولیس در دیدارهای ابتدایی فصل نتیجه می گرفت برای این بود که دیگر تیم ها در افت بدنی به سر می بردند اما امروز تیم های دیگر شرایط خوب خود را پیدا کرده اند اما پرسپولیسی ها مدام در معرض آسیب دیدگی هستند که اینها نشان دهنده کار ناقص بدنسازی است.

مربی تیم ملی یارگیری پرسپولیس را هم اصولی ندانست و تصریح کرد: پرسپولیس در خصوص خرید بازیکنان خارجی دچار اشتباه شده است. اگر بازیکنان این تیم به دلار پول می گیرند باید به همان اندازه هم برای پرسپولیس مایه بگذارند اما در عمل شاهد هستیم که چنین نیست. باید بازیکنان و مربیانی را به پرسپولیس بیاوریم که یک سروگردن بالاتر از داخلی ها باشند.

پیروانی درپایان گفت: درحال حاضر بحران بدنی در پرسپولیس بیداد می کند و اکثر بازیکنان این تیم 90 دقیقه ای نیستند. تنها راه حل برون رفت از این بحران این است که در فاصله تعطیلات نیم فصل بر روی این تیم کار بدنسازی مجدد انجام شود. به نظر من در ناکامی حال حاضر پرسپولیس دنیزلی مقصر نیست و مربیان قبلی باید پاسخگو باشند.

تا زمانی که مشکلات حل نشود وضعیت همین است
محمد رزمجو گفت: شما برای اینکه بتوانید در یک مجموعه به موفقیت برسید باید ابتدا ابزار موفقیت را فراهم کنید در غیر این صورت راه به جایی نخواهید برد.
دروازه بان سابق تیم فوتبال پرسپولیس در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن بیان این مطلب تصریح کرد: چنانچه عوامل تشکیل دهنده یک مجموعه دارای خلل باشد بی تردید بر کلیت مجموعه تاثیر می گذارد که این موضوع در خصوص تیم فوتبال پرسپولیس صدق می کند.

محمد رزمجو افزود: من در ناکامی پرسپولیس به هیچ وجه سرمربی این تیم رامقصر نمی دانم چرا که پیش از مربی، برنامه ریزی، امکانات، مدیریت و ... مسائلی از این دست ایراد دارد. با نگاهی به گذشته در می یابیم پرسپولیس نتوانسته ابزار و امکانات موفقیت را فراهم آورد و ناکامی این تیم هم معلول همین عوامل است.

روزنامه نگار و پیشکسوت باشگاه پرسپولیس در پایان گفت: وقتی یک بازیکن شهرستانی هنوز در تیم پرسپولیس اسکان نیافته ، زمانی که مصدومیت بازیکن این تیم به درازا می کشد ، زمانی که چک فلان بازیکن نقد نمی شود و ... شک نکنید که یک جای کار این تیم ایراد دارد. پرسپولیس تا این گونه مشکلات را برطرف نکند راه به جایی نمی برد.

پرسپولیس فقط مشکل گلزنی دارد
دکتر محمد زادمهر گفت: به نظر من تیم فوتبال پرسپولیس بازی های بسیار خوبی را از خود به نمایش می گذارد و تنها نقطه ضعف این تیم به امر گلزنی بازمی گردد.
مهاجم سابق سرخپوشان تهرانی درگفتگو با خبرنگار مهر ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: پرسپولیبس از نظر من تیم بسیار خوبی است که بازی های بسیار روان و منظمی را اجرا می کند اما آنچه در حال حاضر در این تیم به عنوان یک نقطه ضعف مشهود به نظر می رسد این است که مهاجمان این تیم نمی توانند موقعیت های بوجود آمده را به گل تبدیل کنند.

بازیکن سال های دور پرسپولیس در ادامه تصریح کرد: پرسپولیس در بازی با راه آهن که منجر به شکست این تیم شد بازی بسیار خوبی را از خود به نمایش گذاشت و چه بسا اگر موقعیت های این تیم به گل تبدیل می شد با نتیجه ای خوب میدان را ترک می کرد.

زادمهر در پایان گفت: من در جایگاهی نیستم که بخواهم بیش از این در خصوص آنچه در تیم پرسپولیس می گذرد نظر بدهم چرا که ما دورادور کار را دنبال می کنیم و تا شما از نزدیک با تیمی نباشید پی به مشکلات نمی برید. فکر می کنم کادر فنی این تیم بزودی مشکلات را برطرف کند.

هم برد پرسپولیس معضل شده است هم باختش
محمد پنجعلی کاپیتان سابق و پیشکسوت تیم پرسپولیس در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان مطلب فوق افزود: کمتر دیده و شنیده  شده است تیم هایی که تحت پوشش یک نهاد و ارگان خاص دولتی هستند با مشکلاتی مثل پرسپولیس مواجه شوند. این باشگاه طی سالیان گذشته با مشکلات مالی وسیعی مواجه بوده که همین موضوع مانع بزرگی برای پیشرفت آن محسوب می شود.

وی ادامه داد: تغییر مدیران هم باعث نشده است از این مشکل کاسته شود، بلکه به آن هم اضافه شده است. باید اساس کار درست شود و با اقدامی مناسب و تحت پوشش یک نهاد قراردادن این تیم، یکبار برای همیشه مشکلات مالی این باشگاه را برطرف کرد. این تیم به حداقل امکانات مالی و زیربنایی نیاز دارد تا با درآمد زایی و رسیدن به خودکفایی بتواند تا حدودی به وضعیت آشفته اش سر و سامان دهد.

پیشکسوت تیم پرسپولیس همچنین تصریح کرد: پرسپولیس با توجه به پتانسیلی که از لحاظ هوادار و علاقمند دارد می تواند از این وضعیت خارج شود اما این مساله نیازبه یک برنامه ریزی منسجم دارد. این تیم باید تحت پوشش یک نهاد دولتی یا بخش خصوصی و با تشکیلاتی قدرتمند اداره شود تا برمبنای یک بودجه معین بتواند خود را برای مقابله با حریفان آماده سازد.

وی با بیان این مساله که حل شدن مشکلات پرسپولیس و داشتن یک ورزشگاه اختصاصی برای این تیم تبدیل به یک آرزوی بزرگ برای پیشکسوتان و هواداران این تیم شده است ادامه داد: از روزی که شنیده ام ورزشگاه تختی به استقلال واگذار شده است خیلی خوشحال شده ام. من قبلا این طرح را داده بودم که این ورزشگاه به پرسپولیس سپرده شود تا هم این سرمایه ملی حفظ شده و هم پرسپولیس دارای یک ورزشگاه و محل ثابت و اختصاصی شود. از اینرو از آقای علی آبادی خواهش می کنم تا چنین مکانی هم به پرسپولیس اختصاص یابد که مطمئنا با بروز چنین مساله ای بیش از 50 درصد مشکلات فعلی این باشگاه برطرف خواهد شد.

وی افزود: اولین اهرم برای پیشرفت مسائل مالی است که باعث می شود مدیریت باشگاه استوار شده و برنامه ها بطور دقیق و موثر اجرا شود. برای سازمان تربیت بدنی هم سخت است که هزینه های بالا و مسائل حاشیه ای این تیم را برطرف کند به همین خاطر باید به یک تشکیلات کارآمد اعتماد کرد تا با حل مشکلات مالی این تیم شاهد بازگشت پرسپولیس به دوران اوج باشیم.

پنجعلی همچنین تاکید کرد: زمانی این تیم به همراه استقلال درآسیا اعتبار خاصی داشت اما در چند سال اخیر حسرت یک قهرمانی بردل هواداران این تیم مانده است. مربیان زیادی در این تیم فعالیت کرده اند و بردها و باختهای بسیاری هم تجربه شده است ولی هیچ اتفاقی نیفتاد. این مسائل ثابت کرده اند که پرسپولیس با مشکل فنی مواجه نیست بلکه معضل این تیم غرق شدن دربحرانهای مالی است.

وی خاطرنشان کرد: بازیکنان به علت مشکلات مالی تمرکز و اعتماد به نفس لازم برای حضور در مسابقات را ندارند و به همین دلیل است که به راحتی موقعیتهای مناسب را از دست می دهند. از روز اول که آنها وارد تیم می شود با تنشها و مشکلات مالی مواجه هستند و این موضوع روی عملکردشان تاثیر منفی می گذارد ولی اگر این مشکلات برطرف شود آنها با آرامش بیشتر در بازهای شرکت می کنند و می توانند به موفقیت این تیم کمک کنند.

کاپیتان سابق و پیشکسوت تیم پرسپولیس همچنین اضافه کرد: درشرایط فعلی هم برد پرسپولیس معضل شده است و هم باخت آن. زیرا اساس باشگاه با مشکلات زیادی مواجه است و اگراین موضوع حل نشود درآینده وضعیت بدتری پیش روی این تیم خواهد بود.

پنجعلی درپایان گفت: بار دیگر تاکید می کنم حل مشکلات مالی بهترین حربه برای حل این بحران است. مطمئنا اگر پرسپولیس و استقلال با مشکل مواجه نباشند و همانند گذشته با قدرت در مسابقات مختلف شرکت کنند به افزایش قدرت ایران در میادین بین المللی کمک خواهند کرد.

کد خبر 428708

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha