۱۶ مرداد ۱۳۹۷، ۱۴:۰۸

یوسا مهمان افتخاری نمایشگاه کتاب لیما ۲۰۱۹ شد

یوسا مهمان افتخاری نمایشگاه کتاب لیما ۲۰۱۹ شد

نویسنده سرشناس پرویی به عنوان مهمان افتخاری به نمایشگاه کتاب پرو ۲۰۱۹ می‌رود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ال کومرشال، نمایشگاه بین‌المللی کتاب لیما سال آینده میزبان نویسنده پرویی ماریو بارگاس یوسا خواهد بود.

رییس این نمایشگاه با اعلام این خبر گفت: قصد داریم سال آینده از این رمان‌نویس و متفکر بزرگ کشورمان تجلیل کنیم زیرا او با ادبیات شگفت‌انگیز و کارهای غیرداستانی‌اش در سرنوشت نویسندگان، ویراستاران و خوانندگان کشور ما، تاثیرگذار بوده است.

به همین منظور بزرگ‌ترین نمایشگاه کتاب پرو با برگزاری رویدادهای متعدد با حضور نویسندگانی از دیگر کشورها بر بزرگ‌ترین نویسنده معاصر کشورش در جهان تمرکز می‌کند.

وی افزود: یوسا با حضور در این نمایشگاه به بررسی کتاب و کتابخوانی در پرو می‌پردازد.

این در حالی است که اردیبهشت امسال یوسا تایید کرد که در چهارمین دوره فستیوال «هی» در آرکتیپا که ماه نوامبر در شهر زادگاه وی برگزار می‌شود، شرکت می‌کند.

نمایشگاه بین المللی کتاب لیما ۲۰۱۸ که از ۲۰ جولای شروع شده بود ۵ آگوست (۱۴ مرداد) به کار خود خاتمه داد. نمایشگاه این دوره  با حضور ۱۶۰ غرفه‌گذار میزبان بیش از ۱۰۰ مهمان ویژه از ۱۶ کشور بود.

در مراسم افتتاحیه نمایشگاه بین‌المللی کتاب ۲۰۱۸ لیما، مارتین ویزکارا رییس جمهوری کشور نیز شرکت کرده بود.

امسال اسپانیا به عنوان کشور مهمان در این رویداد حضور داشت و در غرفه‌ای به وسعت ۳۰۰ متر مربع با حضور ۴۷ نویسنده شرکت کرد. در این غرفه بیش از ۵۰۰ عنوان کتاب اسپانیایی زبان ارایه شد.

یوسا برنده جایزه نوبل ادبیات سال هاست در اسپانیا زندگی می‌کند.

کد خبر 4368407

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha