۲۵ بهمن ۱۳۸۵، ۱۵:۰۱

"شمشیرزن نابینا" از شبکه یک پخش می‌شود

"شمشیرزن نابینا" از شبکه یک پخش می‌شود

فیلم سینمایی "شمشیرزن نابینا" به کارگردانی تاکشی کیتانو فردا پنجشنبه 26 بهمن در قالب برنامه سینمایک از تلویزیون پخش می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، کیتانو سال 2004 فیلم سینمایی "شمشیرزن نابینا" را بر مبنای فیلمنامه ای از خودش جلو دوربین برد. در این فیلم تادانوبو آسانو، میچیو اوگوسو، یویی ناتسوکاوا و گوادال کانال تاکا به ایفای نقش پرداختند. چیئکو سایتو، ماسائوکی موری و تسونهیسا سایتو تهیه کنندگی این فیلم را بر عهده داشتند.

ژانر "شمیشیرزن نابینا" اکشن، محصول ژاپن و مدت آن یک ساعت و 55 دقیقه است. این فیلم روایتگر فردی نابینا در قرن نوزدهم است که زندگی فلاکت باری دارد، اما در پس این چهره حقیر یک استاد شمشیربازی چیره دست نهفته است. او یک روز روستای کوهستانی را کشف می کند که این روستا زیر نظر گینزو که از اشرار محله محسوب شده، اداره می شود. او تصمیم می گیرد با گینزو مبارزه کند.

کیتانو 18 ژانویه سال 1947 در ژاپن متولد شد. او در کودکی آرزو داشت مهندس شود، اما سر از فیلمسازی درآورد. کیتانو از شاگردان سن زابرو فوکامی از کمدین های مشهور ژاپن بود. او در حال حاضر کارگردان، داستان نویس، روزنامه نگار، شاعر و بازیگر است. وی یکی از چهره های محبوب تلویزیون ژاپن است که در هفته هشت برنامه تلویزیونی دارد و از چهره های سرشناس رسانه ای ژاپن است.

وی در اوایل دهه 70 برای بازی در یک سریال کمدی به نام "توبیت" به شهرت رسید. نام مستعار وی هم "بیت تاکشی کیتانو" است. وی تاکنون تجربه بازی در ژانرهای مختلف همچون کمدی، جنایی و... را داشته است. کیتانو برای کارگردانی فیلم "هانا - بی" جایزه شیر طلایی ونیز را در سال 1997 کسب کرد. همچنین در این سال جایزه آکادمی فیلم اروپا را از آن خود کرده است.

همچنین برای کارگردانی فیلم هایی همچون "پلیس خشن" در سال 1989، "نقطه جوش" در سال 1990، "سوناتین" در سال 1993، "منظره در دریا" در سال 1991، "بازگشت کودکان" در سال 1996 جوایز بین المللی دریافت کرده است. از سوی دیگر وی اسپانسر یک تیم بیسبال است. فیلم سینمایی "ششمیرزن نابینا" روز پنجشنبه 26 بهمن ماه از برنامه سینما یک روی آنتن می رود.

فیلم سینمایی "سمندر" عصر جمعه 27 بهمن ماه از شبکه اول پخش می شود. محمود کوشان سال 1364 این فیلم را با فیلمنامه ای از مازیار بازیاران ساخت که در آن فرامرز قریبیان، ولی شیراندامی، عطاءاله زاهد، ثریا حکمت، جواد خاکشور، علی کنگرلو، اصغر آشوری و بهمن میلانی بازی می کنند. زمان این فیلم 120 دقیقه است و داستان آن درباره فرخان و صولت دو ارباب است که برای در اختیار گرفتن چراگاه با هم رقابت می کنند و هر یک برای بردن مسابقه بهترین سوارکار را به خدمت می گیرند، اما سمندر رقیب تازه ای است که پا به میدان می گذارد.

کد خبر 448166

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha