۹ اسفند ۱۳۸۵، ۱۰:۳۰

گریه‌های گله‌مندانه هنرمندان؛ گزارش مهر از مراسم تشییع پیکر زنده‌یاد منصور یونسی سینکی

گریه‌های گله‌مندانه هنرمندان؛ گزارش مهر از مراسم تشییع پیکر زنده‌یاد منصور یونسی سینکی

مراسم تشییع پیکر زنده‌یاد منصور یونسی سینکی نوازنده تار، صبح روز گذشته همراه با گریه گله‌مندانه هنرمندان در سالن انتظار تالار وحدت برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، داود گنجه ای موسیقیدان ونوازنده کمانچه، در ابتدای مراسم به ویژگی های اخلاقی منصور سینکی اشاره کرد و گفت : نوازنده ای چیره دست و معلمی نیکو صفت از موسیقی ایران پرکشید، منصورهم یکی بود وهمان یکی هم رفت. 

وی در ادامه تصریح کرد : می دانم هوا سرد است و باید هر چه زودتر این عزیز ازدست رفته را به خوابگاه ابدی برسانیم اما باید گلایه خودم و سایر هنرمندان درعرصه موسیقی را به گوش وزیر و وکیل برسانم . آقای وزیر، آقایی که نماینده هنرمندان در کمیسیون فرهنگی مجلس هستید چه کسی جوابگوی فشارهای روحی و عاطفی هنرمندان از جنبه های مادی و معنوی است ؟ تا کی باید شاهد غصه خوردن و در نهایت سکته کردن دوستانمان باشیم؟

داود گنجه ای همچنین گفت : واقعا حرفی ندارم من هم  به عنوان یکی از اعضای خانواده موسیقی این ضایعه بزرگ رابه خانواده و جامعه هنری تسلیت می گویم.    

داریوش پیرنیاکان دومین سخنرانی بود که در جمع حاضر شد اما به علت اندوه فراوان وتاثر بیش از حد نتوانست حرفی بزند و از حاضرین عذر خواهی کرد.

درادامه هادی منتظری نوازنده کمانچه در انتقاد به مسئولان گفت : من هم مانند سایر دوستان از وزیر ، معاون وزیر وتمام  مسئولان و متولیان امور فرهنگی گله دارم . چرا تا زمانی که هنرمندان و موسیقیدان ها زنده هستند کسی سراغ آنها را نمی گیرد و پس از مرگ تنها به پیام تسلیتی اکتفا می کنند . من از مسئولان می خواهم که هنرمندان را بیشتر دریابند . البته ناگفته نماند منظور از توجه به هنرمندان  تنها در نظر گرفتن جنبه های مالی نیست بلکه بی مهری هایی است که در طول سالها فعالیت در عرصه موسیقی همواره متوجه هنرمند به ویژه اهالی موسیقی بوده است.  

جلیل عندلیبی سرپرست گروه موسیقی مولانا به دوستی دیرینه خود با این هنرمند اشاره کرد و گفت : در سال 53 در دانشگاه هنرهای زیبا طی  یک اتفاق شیرین با هم آشنا شدیم و حالا مرگ او تلخ ترین خاطره را برای من به جا گذاشت . پر کشیدن این عزیز از دست رفته آن قدر غیر منتظره بود که واقعا حرفی برای گفتن ندارم جزء این که یاد آور شوم که سنگ صبور گروه مولانا رفت.

بابک رضایی مدیر عامل انجمن موسیقی نیز فوت منصور سینکی را از سوی دفتر شعر و موسیقی و معاون هنری وزارت ارشاد تسلیت گفت. در مراسم تشییع پیکر زنده یاد منصور یونسی سینکی برخی ازهنرمندان ،اعضای هیئت مدیره و مدیرعامل خانه موسیقی ،  اعضای ارکستر سمفونیک تهران و گروه کر مرکز موسیقی، اعضای ارکستر مولانا، ارکستر ملی و ... حضور داشتند . پیکر این هنرمند برای دفن در زادگاهش به سینک لواسان منتقل شد.

در این مراسم فاضل جمشیدی در رثای منصور سینکی آواز خواند. مراسم یادبود این هنرمند روز یکشنبه 13 اسفندماه ساعت 14:30 تا 16:30 در مسجدالرضا (ع) برگزار می شود.

کد خبر 454700

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha