۲۶ فروردین ۱۳۸۶، ۸:۳۵

فیاض موسوی در گفتگو با مهر: پخش نامنظم به مجموعه "ما چند نفر" لطمه زده است

فیاض موسوی در گفتگو با مهر: پخش نامنظم به مجموعه "ما چند نفر" لطمه زده است

ای کاش مسئولان زمان پخش مناسبی را به مجموعه "ما چند نفر" اختصاص می‌دادند، چرا که زمان نامنظم پخش به این مجموعه لطمه زده و این مسئله منجر به گم شدن خط قصه شده است.

فیاض موسوی، نویسنده و کارگردان مجموعه تلویزیونی "ما چند نفر"، درباره نگارش این سریال که شخصیت‌‌های محوری آن جوانان هستند، به خبرنگار مهر گفت: "طرح "اگر عشق نبود" را سه سال پیش و زمانی که مجموعه تلویزیونی "مهر و ماه" را تدوین می‌کردم، با عنوان "اگر عشق نبود" به شبکه یک ارائه دادم. بعد از بررسی طرح این مجموعه سیناپس این مجموعه را نوشتم. در واقع خیلی دوست داشتم تجربه‌ کارگردانی قصه‌ای برای جوانان را در شبکه یک داشته باشم. آقای فرجی، مدیریت وقت گروه فیلم و سریال شبکه یک هم خیلی من را تشویق و کمک کردند تا فضای قصه را برای جوانان در این مجموعه دربیاید."

وی در ادامه افزود: "در طول کار هم گروه نظرات خود را اعلام می‌کرد و من در فیلمنامه اعمال می‌کردم. با توجه به اینکه مجموعه با مشارکت کمیته کاهش تقاضا ستاد مبارزه با مواد مخدر تهیه می‌‌شد، اما تلاش کردم فیلمنامه‌ به گونه‌ای نباشد که کار سفارشی قلمداد شود، به همین دلیل قصه ای را طراحی کردم که بیننده با دیدن کار احساس نکند کار مشارکتی است. مواد مخدر را هم در حاشیه داستان و ماجراها قرار دادم و بیشتر به جوانان و روابط اجتماعی آنها تکیه کردم."

کارگردان مجموعه "ما چند نفر" خاطرنشان کرد: "تا اینکه کار به مرحله تولید رسید و ما پیش تولید مجموعه "ما چند نفر" را به تهیه‌کنندگی حسین صابری شروع کردیم، حتی یک ماه هم سپری شد، اما بنا به دلایل مختلف قرار شد با تهیه‌کننده‌ دیگری کار کنیم. تا اینکه مجموعه "ما چند نفر" کلید خورد. بعد از گذشت یک تا دو ماه، از طرف شبکه اعلام شد فیلمنامه طولانی است و باید کوتاهتر شود. من نیز همزمان با ضبط، فیلمنامه را تعدیل کردم. با توجه به اینکه ما زمانی را برای تغییرات تهیه‌کننده از دست داده بودیم، به همین دلیل همزمان با ضبط، تغییرات فیلمنامه هم اعمال می‌شد."

موسوی درباره اینکه آیا شبکه قبل از تولید مجموعه فیلمنامه را نخوانده بود، گفت: "فیلمنامه خوانده شده بود، اما بنا به شرایط زمان قرار شد فیلمنامه کوتاه شود، اما آقای فرجی، مدیر گروه فیلم و سریال شبکه یک خیلی کمک کردند تا تعدیل فیلمنامه به کار لطمه نزند، اما به هر حال به کار لطمه زده است. اگر این تعدیل‌ها در یک زمان آسوده‌تر انجام می‌شد، مسلماً بهتر بود. وقتی مجبور بودم سکانس‌هایی از این مجموعه را تعدیل کنم، خیلی ناراحت بودم، چرا که برای تک‌تک این سکانس‌ها خیلی زحمت کشیده بودم. البته صحبت دوستان هم درست بود، اما فشار روحی بسیاری برای تولید این مجموعه داشتم و هر چه به زمان تحویل کار نزدیک می‌شدیم، استرس بیشتر می‌شد."

وی خاطرنشان کرد: "خیلی دوست داشتم قصه‌ای را برای جوانان کار کنم. در سال‌های گذشته برنامه‌ چند قسمتی به مدت 30 دقیقه برای جوانان کار کرده بودم و در کنار بخش‌های نمایشی بحث کارشناسی هم داشتیم، به همین دلیل مجموعه "ما چند نفر" را نوشتم، چرا که می‌خواستم کاری برای جوانان انجام دهم."

کارگردان مجموعه تلویزیونی "ما چند نفر" درباره زمان نامناسب پخش این مجموعه که منجر به گم کردن خط قصه برای مخاطبان شده، گفت: "ای کاش مسئولان زمان پخش مناسبی را برای این مجموعه اختصاص می‌دادند. احساس می‌کنم زمانی که پخش این مجموعه از شبکه یک شروع شد، شبکه به پخش سریال نیاز داشت، اما بعد از مدتی که کار به ایام محرم و دهه فجر برخورد، چند جلسه‌ای پخش نشد و بعد از مدتی هم به تعطیلات نوروز برخوردیم. در این ایام هم روی آنتن نرفت. همین پخش نامنظم باعث می‌شود مخاطب خط قصه را گم کند. البته ما خلاصه 20 دقیقه‌ای قبل از پخش داریم، اما به جا آوردن کاراکترها برای مخاطبان مجموعه مشکل می‌شود. به نظرم وضعیت پخش نامنظم به این مجموعه لطمه زده است."

وی درباره بازی روان و یکدست بازیگران این مجموعه افزود: "من هنگام نوشتن فیلمنامه برخلاف برخی کارگردانان که می‌گویند نقش را صرفاً متناسب با بازیگر نوشته‌اند، به بازیگر خاصی فکر نمی‌کنم. بعد از تمام شدن فیلمنامه متناسب با بودجه ای که داشتیم بازیگران را انتخاب کردیم، مسلماً بودجه که بیشتر باشد از بازیگران حرفه‌ای تر می‌توان استفاده کرد، اما در مجموع از کار بازیگران راضی هستم. از سوی دیگر برای اینکه بازیگران بازی یکدستی هم داشته باشند، سعی کردم یک رقابت پنهان بین آنها در جهت پیشبرد کار به وجود بیاورم، به همین دلیل از کوچکترین فاکتور استفاده می‌کردم."

کد خبر 470319

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha