۹ شهریور ۱۳۹۸، ۱۶:۰۳

رئیس سازمان امور مالیاتی خبر داد:

تجدیدنظر در پایه، نرخ و معافیت‌های مالیاتی

تجدیدنظر در پایه، نرخ و معافیت‌های مالیاتی

رئیس سازمان امور مالیاتی با اشاره به تجدیدنظر در پایه، نرخ و معافیت‌های مالیاتی، گفت: تمام درآمدهای مالیاتی نصف حقوق و مزایای کارکنان نظام است.

به گزارش خبرنگار مهر، امیدعلی پارسا امروز شنبه نهم شهریور ماه در نشست هم‌اندیشی وزیر امور اقتصادی و دارایی با فعالان بازار سرمایه، اظهار داشت: در کشور ما سهم مالیات از GDP، ۷ تا ۸ درصد است در حالی‌که این عدد در کشورهای پیشرفته بسیار بالاتر است.

رئیس سازمان امور مالیاتی با بیان اینکه تمام درآمدهای مالیاتی نصف حقوق و مزایای کارکنان نظام است، گفت: کم بودن درآمدهای مالیاتی ناشی از معافیت‌ها و فرارها و اجتناب‌های مالیاتی است.

پارسا گفت: ۳۵ درصد از اقتصاد کشور همچون بخش کشاورزی، فرهنگ، صادرات، مناطق آزاد و ویژه و ... از مالیات معاف است، آن هم یک معافیت کلی که مشخص نیست چگونه است. 

وی با بیان اینکه ساماندهی معافیت‌های مالیاتی در دستور کار است، افزود: گسترده بودن میزان فرار و اجتناب‌های مالیاتی نیز مشکل دیگر ما است که گاهی افراد برخلاف قانون عمل می‌کنند و گاهی نیز از مفرهای قانون موجود استفاده می‌کنند.

معاون وزیر اقتصاد تاکید کرد: باید با دقت بیشتری در بخش‌های پایه، نرخ و معافیت‌های مالیاتی تجدیدنظر کنیم که البته این موضوع در دستور کار است.

پارسا تصریح کرد: قبلا وضع کشور به گونه‌ای بود که کمتر به مالیات پرداخته شد اما هم‌اکنون جایی برای تساهل نیست. 

کد خبر 4707232

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha