۳۰ فروردین ۱۳۸۶، ۱۲:۰۲

با حضور وزیر دفاع ؛

22 پروژه مهم الکترونیکی و اپتیکی افتتاح شد

22 پروژه مهم الکترونیکی و اپتیکی افتتاح شد

خطوط تولیدی 22 پروژه مهم الکترونیکی، اپیتیکی و لیزری با حضور سردار سرتیپ مصطفی محمد نجار وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ، در شرکت صنایع الکترونیک شیراز "صا ایران" وابسته به وزارت دفاع به بهره برداری رسید.

به گزارش  خبرگزاری مهر ، این پروژه ها شامل هشت پروژه در حوزه جنگ الکترونیک ، شش پروژه الکترواپتیک و لیزر ، چهار پروژه مهم راداری و سه پروژه در حوزه لامپ های مایکروویو است که با بهره برداری از آن ، ظرفیت صنعتی صنایع الکترونیک شیراز صددرصد افزایش می یابد.

سردار نجار در آیین افتتاح این خطوط تولیدی در سخنانی با توجه به راهبرد وزارت دفاع در هوشمند سازی تجهیزات و تسلیحات دفاعی ، اهمیت الکترونیک ، اپتیک و لیزر را در تحقق این راهبرد فوق العاده مهم خواند و تصریح کرد: با ابتکار ، خلاقیت و نو آوری متخصصان اقتدار آفرین صنایع دفاعی وزارت دفاع نسل جدید سلاح ها و تجهیزات الکترونیکی پیشرفته یکی پس از دیگری به منصه ظهور خواهد رسید.

وزیر دفاع گفت: خطوط تولیدی که امروزه در حوزه الکترونیک به بهره برداری رسید علاوه بر ارتقا توان دفاعی کشور ، نقش مهمی در اشتغالزایی ، تولید ثروت و شکوفا سازی ظرفیت ها و استعدادهای استان فارس ایفا می کند.

سردار نجار این موفقیت ها را مرهون نخبه گرایی و پژوهش محوری دانست و تاکید کرد: به منظور ارتقا کمی و کیفی محصولات صنایع دفاعی و توانمند سازی و تقویت بنیه دفاعی کشور ، این رویکرد در سال جدید با جدیت بیشتری دنبال خواهد شد.

وزیر دفاع در بیان اهمیت پروژه های افتتاحی گفت: توان رزمی و عملیاتی نیروهای مسلح در حوزه الکترونیک ، اپتیک و لیزر با در اختیار گرفتن محصولات این پروژه ها افزایش چشمگیری خواهد یافت.

وی افزود:این محصولات و فناوری های جدید که به همت متخصصان شرکت صنایع الکترونیک شیراز صا ایران طراحی وساخته شده است، نماد خود اتکایی و خودباوری فرزندان رشید این مرزو بوم و مظهر تجلی اراده ملتی است که می خواهد سربلند ، مستقل و آزاد زندگی کند.

وزیر دفاع این دستاوردهای سترگ و موفقیت های بزرگ را به محضر فرمانده معظم کل قوا ، ملت قدرشناس ایران اسلامی و نیروهای مسلح تبریگ و تهنیت گفت و تاکید کرد: نهضت خودباوری و بومی سازی تسلیحات دفاعی با قوت و قدرت بیشتری تداوم خواهد یافت.

پروژه هایی که با حضور وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح به بهره برداری رسید عبارتند از:

- سیستم مدرن و نوین هشدار دهنده را داری در باندهای مختلف

- سامانه های تاکتیکی و استقراری

- رادارهای مایکروویو ، رادارهایVHF و رادارهای زمینی پیشرفته

- لامپ های مایکروویو و زیر مجموعه های آن که ضمن ایفای نقش موثر در قطع وابستگی ، موجب خواهد شد سیستم های راداری موجود کشور بدون وقفه به فعالیت خود ادامه دهند.

- تولید قطعات سرامیکی خاص ، ساخت قطعات فلزی دیرگذار، جوش سرامیک به فلز، جوش شیشه به فلز، ساخت کاتد، فیلمان و الکتروگان لامپ مایکروویو

- اختلال کننده های راداری که با ورود آن به سازمان رزم نیروهای مسلح ، قدرت دفاعی رزمی یگان های عملیاتی را در فضای جنگ الکترونیک به طور چشمگیری افزایش خواهد داد.

- سامانه سکوی پایدار ژیرسکوپی در انواع مختلف با کاربردهای هوایی ودریایی

-انواع سیستم های حرارتی با توانایی شناسایی ، رهگیری کلیه اهداف متحرک و ثابت

- زیر مجموعه ناوبری و شناسایی دوست از دشمن هواپیماهای نظامی

- سیستم هدایت و کنترل موشک های ضد زره و پدافند هوایی

- بی سیم های زیر آب به منظور ارتباط زیر آبی کلیه شناورهای سطحی و زیر سطحی و غواصی

- انواع فیوزهای هوشمند سلاحهای نظامی

- سوئیچ ملی صاتل ( مخابرات دیجیتالی )

کد خبر 472823

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha