۸ دی ۱۳۸۲، ۱۴:۳۰

با امضاي قرار دادهاي دولتي

فعاليت بخش هاي خصوصي ايران و سودان افزايش خواهد يافت

رييس اتاق ايران ، فعاليت گسترده بخش هاي خصوصي ايران و سودان را منوط به امضاي تفاهم نامه هاي بخش هاي دولتي دو كشور ذكر كرد.

به گزارش خبرگزاري مهر، مهندس علينقي خاموشي که در ديدار با وزير بازرگاني خارجي سودان در محل اتاق ايران افزود: بخش خصوصي ايران و سودان براي حضور گسترده در بازارهاي طرفين با مشکل تعرفه روبرو است و انتظار داريم شما با دولت ايران به موافقت نامه اي برسيد که تعرفه ها را جهت تسهيل ورود کالا به بازارهاي دو کشور حذف نماييد.
رييس  اتاق ايران افزود: وظيفه بخش خصوصي درکشورها اجراي موافقت نامه هايي است که در راه گسترش وتوسعه همکاريها موثر باشد و به نظر مي رسد حضور نمايندگان دولتي کشور هاي خارجي درجلسات اتاق بازرگاني براي انعکاس بخش خصوصي است و ما در بر طرف کردن اين مشکلات تمام سعي و توان خود را بکار مي گيريم.
مهندس خاموشي همچنين به مشکل ويزا براي تجار و بازرگانان و گرفتن زمين براي فعاليت در کشورسودان اشاره کرد وخواهان رفع اين مشکلات شد.
عبدالحميد موسي کاشا وزير بازرگاني خارجي سودان نيز در اين نشست با تسليت ضايعه تاسف بار زلزله بم از طرف دولت و ملت سودان گفت: روابط ديرينه سودان و ايران يک روابط عقيدتي، سياسي و اقتصادي است که با امضاي قرار دادهاي بازرگاني مي توانيم در رفع مشکلات تجار و بازرگانان طرفين کوشا باشيم.
وي گفت: امضاي قرار دادهاي ايران و سودان روزنه اي است براي همکاري گسترده بخش هاي مختلف و ايجاد قراردادهاي گمرکي.
وزير بازرگاني خارجي سودان در پايان و در نشست با تجار و بازرگانان عضو شوراي بازرگاني دو کشور گفت: بازار سودان روي کالاهاي ايراني باز است و ما خواهان تبادل کالا به روش عادلانه هستيم .

کد خبر 48034

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha