۱۱ تیر ۱۳۹۹، ۱۸:۳۰

نایب رئیس شورای شهر کرج:

کرج بازار هنری ندارد/ به‌دنبال بناهای شاخص در شهر هستیم

کرج بازار هنری ندارد/ به‌دنبال بناهای شاخص در شهر هستیم

کرج - نایب رئیس شورای شهر کرج با اشاره به اینکه کرج بازار هنری ندارد، گفت: رسیدگی به ظرفیت‌های تاریخی از جمله کاروانسرای شاه عباسی برای هویت بخشی به شهر ضروری است.

به گزارش خبرنگار مهر، رحیم‌ خستو بعدازظهر چهارشنبه در دویست‌ویکمین جلسه رسمی شورای شهر کرج با اشاره به اینکه ۱۲۰ سال از تاسیس پردیس کشاورزی و  منابع طبیعی دانشگاه تهران واقع در کرج می گذرد، اظهار کرد: این مجموعه از لحاظ عملکرد و قدمت برای استان البرز و به ویژه کلان‌شهر کرج بسیار اهمیت دارد.

وی با اشاره به دغدغه‌ای که موجب اختصاص جلسه رسمی شورا به این مهم شده است، گفت: در شهری زندگی می کنیم که به آن  علاقه و دلبستگی داریم و توجه به هویت و گذشته آن مهم است.

نایب رئیس شورای شهر کرج افزود: مجموعه پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران سال ۱۲۷۹ با نام مدرسه «فلاحت» تاسیس شد، گفت: این دانشکده در امر پرورش نیروی انسانی و کمک به اداره شهر و استان می‌تواند برای مدیریت شهری موثر و مفید باشد.

خستو با اشاره به اینکه حلقه مفقوده میان سه مجموعه پردیس کشاورزی دانشگاه تهران، میراث فرهنگی استان البرز و مدیریت شهری کرج را باید  جستجو کنیم، افزود: اداره کل میراث فرهنگی استان ظرفیت‌های خوبی در حوزه گردشگری و صنایع دستی دارد.

وی با اشاره به پیشبرد اهمیت گفتگوهای مدون با میراث فرهنگی و پردیس کشاورزی برای تعالی شهر کرج، عنوان کرد: باید وابستگی فرهنگی و اجتماعی به شهر را ایجاد کنیم.

نایب رئیس شورای شهر کرج در بخش دیگری با تاکید بر اهمیت بناهای تاریخی موجود در مجموعه پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران از جمله ساختمان مارکوف، گفت: در این مجموعه بناهای خاص با معماری‌های بی نظیری وجود دارد.

خستو با اشاره به وجود موزه جانور شناسی که در مجموعه پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران واقع است، گفت: توجه به کارکرد ساختمان تاریخی مارکوف در این‌مجموعه نیز اهمیت بالایی دارد.

وی با اشاره به اینکه در کرج به دنبال بناهای شاخص با کارکرد موضوعی هستیم، این سوال را مطرح کرد که در کجا و در چه فضایی باید آثار تاریخی شهرمان را نگهداری کنیم؟

نایب رئیس شورای شهر کرج در بخش دیگری با اشاره به وجود ظرفیت‌های هنری در شهر کرج از جمله کارگاه های صنایع دستی و چهره های شاخص در این حوزه، گفت: هنرمندان البرزی آثار بی نظیری را به خارج از کشور ارسال می کنند تا به فروش برسد.

خستو با تاکید بر اینکه در خانه هر ایرانی یک اثر هنری نگهداری می شود، افزود: اما متاسفانه به سه حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بی توجهی شده و به عنوان نمونه بازار هنری خاصی در کرج وجود ندارد.

وی با اشاره به ظرفیت های تاریخی خوب شهر کرج از جمله کاروانسرای شاه عباسی که می تواند به هویت بخشی شهر کمک کند، گفت: این مجموعه می تواند محل عرضه و نمایش آثار فرهنگی هنرمندان کرجی باشد.

نایب رئیس شورای شهر کرج با اشاره به حضور و سکونت اقوام ایرانی در کرج، گفت: این در حالی است که این شهر برای برگزاری رویدادهای فرهنگی مکانی مشخص ندارد، امروز صنایع دستی می تواند چرخه ای عظیم  از لحاظ اشتغال سازگار با محیط زیست داشته باشد.

خستو همچنین گفت: سال گذشته همکاری خوبی میان میراث فرهنگی و مدیریت شهری کرج برای رسیدگی به وضعیت فضای سبز کاخ مروارید انجام شد که شاهد احیای این فضای فرهنگی تاریخی بودیم اکنون نیاز به بازسازی خود کاخ است تا بتوانیم در آنجا نمایشگاه و موزه برگزار کنیم.

کد خبر 4963626

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha