۱۷ تیر ۱۳۸۶، ۱۴:۴۴

/ گزارش خبری مهر /

57 اقتصاددان منتقد پنجشنبه رودرروی رئیس جمهوری

57 اقتصاددان منتقد پنجشنبه رودرروی رئیس جمهوری

خبرگزاری مهر - گروه اقتصادی: 57 اقتصاددان منتقد برنامه‌های اقتصادی دولت نهم روز پنج شنبه هفته جاری رودرروی رئیس جمهوری قرار می‌گیرند تا گفتگوی "صریح، صمیمی و مستقیم" داشته باشند.

به گزارش خبرنگار مهر، 21 خرداد ماه گذشته 57 اقتصاددان نامه‌ای انتقادی از برنامه‌های اقتصادی دولت به رئیس جمهوری نوشتند و بلافاصله روی این موضوع اقدام رسانه‌ای صورت گرفت.

محتوای این نامه نشان می دهد صرف نظر از اینکه بخشی از انتقادات به برنامه‌های اقتصادی دولت وارد بوده و قابل بررسی کارشناسی است، اما بیشتر انتقادات صورت گرفته به مشکلات ساختاری اقتصاد ایران مربوط می‌شود و دولت‌های گذشته نیز با این مشکلات مواجه بودند.

اما در سوم تیرماه مرتضی قمری وفا مدیر کل امور رسانه های ریاست جمهوری خبری مهم اعلام کرد: دکتر محمود احمدی نژاد از انجام گفتگوی "صریح، صمیمی و مستقیم" با منتقدین اقتصادی استقبال کرد.

پس از اعلام این خبر، رسانه‌های مختلف از زوایای گوناگون به این اقدام قابل تقدیر دولت نهم پرداختند. البته برخی اقتصاددان که به احزاب دوم خردادی گرایش دارند، این اقدام دفتر رئیس جمهوری را تنها در حد حرف دانستند. در عین حال، برخی دیگر از اقتصاددانان که نسبت به برنامه‌های اقتصاددی دولت انتقاد دارند، از این اقدام دفتر رئیس جمهوری تقدیر کردند.

برهمین اساس، فرشاد مومنی یکی از سرشناس‌ترین منتقدان برنامه‌های اقتصادی دولت نهم از خبر گفتگوی "صریح، صمیمی و مستقیم" با رئیس جمهوری استقبال کرد. مومنی به خبرنگار مهر گفته است: این اقدام نشان می دهد که به تدریج در دولت بلوغ فکری و سیاسی ظاهر می شود، زیرا با اندیشه و مسالمت با این موضوع برخورد کرد. 

همچنین احمد میدری یکی از 57 اقتصاددان منتقدی که به رئیس جمهوری درباره مسایل اقتصادی نامه نوشته‌اند، گفته است: نویسندگان این نامه از پیام رئیس جمهوری مبنی بر گفتگوی "صریح، صمیمی و مستقیم" با منتقدان درباره مسایل اقتصادی خوشحال شدند.

این درحالی است که سعید شیرکوند عضو شورای مرکزی جبهه مشارکت و معاون اقتصادی وزیر امور اقتصاد و دارایی در دولت سید محمد خاتمی گفتگوی " انتقادی " با شخص رئیس جمهوری را امری پسندیده‌ ندانسته است.

به هرحال، اگر هدف از نوشتن نامه در یک فضای انتقادی، دلسوزانه و از سر دغدغه بوده باشد، قابل تقدیر است و شاید به همین خاطر است که رئیس جمهوری نیز برای گفتگوی "صریح، صمیمی و مستقیم" با اقتصاددانان منتقد دولت اعلام آمادگی کرده است.

گزارش مهر حاکی از آن است که هر 57 اقتصاددان منتقد برنامه‌های اقتصادی دولت نهم برای گفتگوی صریح، صمیمی و مستقمی با رئیس جمهوری در روز پنج شنبه هفته جاری دعوت شده اند. از این رو، این دیدار می تواند یک فرصت طلایی برای ارائه طرح‌ها و ایده‌های اجرایی منتقدان برای ساماندهی مشکلات ساختاری اقتصاد ایران باشد.

کد خبر 514241

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha