۱۴ فروردین ۱۴۰۰، ۱۷:۰۵

سرپرست معاونت حمایت از حقوق مصرف کنندگان صمت فارس خبر داد؛

جریمه ۶۶ میلیارد ریالی مرغداری های متخلف در استان فارس

جریمه ۶۶ میلیارد ریالی مرغداری های متخلف در استان فارس

شیراز - سرپرست نظارت ، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان صمت فارس گفت: مرغداری های متخلف بدلیل نگهداری، احتکار مرغ و عدم عرضه آن به کشتارگاه‌ها مبلغ بیش از ۶۶ میلیارد ریال جریمه شدند.

به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی حسنی با اشاره به افزایش نظارت بر فعالیت مرغداری‌های استان فارس افزود: در راستای کنترل و نظارت بر وضعیت بازار برای اقلام ضروری مردم به خصوص مرغ از تعداد ۲۰۲ مرغداری در ایام نوروز امسال بازرسی شد.

او افزود: در این بازرسی‌ها علاوه بر بررسی وضعیت تولید و جوجه ریزی، تعداد ۱۱ واحد مرغداری متخلف شناسایی و برای متخلفان تشکیل پرونده داده شد.

او ادامه داد: متخلفان بدلیل نگهداری و احتکار مرغ و عدم عرضه آن به کشتارگاه‌ها مبلغ بیش از ۶۶ میلیارد ریال جریمه شدند و پرونده آن‌ها برای رسیدگی و صدور رأی قانونی به اداره کل تعزیرات حکومتی استان ارسال شد.

سرپرست معاونت نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان صمت فارس به این موضوع که از ابتدای سال جدید در راستای نظارت بر کشتار و عرضه مرغ به بازار از ۱۴ واحد کشتارگاهی و عامل کشتار نیز بازرسی به عمل آمده اشاره کرد و گفت: در این بازرسی‌ها تعداد ۵ واحد متخلف به منظور گران فروشی شناسایی و پرونده متخلفان به ارزش ۲۵ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال تشکیل و برای صدور رأی به اداره کل تعزیرات حکومتی استان ارجاع شد.

حسنی با اشاره به نظارت دقیق بر توزیع و عرضه مرغ به مصرف کنندگان عنوان کرد: از ابتدای امسال و در طول ۱۰ روز گذشته با همکاری اتاق اصناف از تعداد ۶۲۸ واحد مرغ فروشی بازرسی به عمل آمد و برای ۳۸ واحد متخلف با عنوان گران فروشی تشکیل پرونده داده شد.

این مقام مسئول در سازمان صمت فارس ادامه داد: پرونده این متخلفان هم به ارزش یک میلیارد و ۹۷۲ میلیون ریال تشکیل و برای صدور رأی قانونی به اداره کل تعزیرات حکومتی استان ارسال شد.

کد خبر 5180354

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha