۵ خرداد ۱۴۰۰، ۸:۰۶

رئیس مرکز توسعه نوغانداری کشور:

لنگرود و شفت پیشتاز خرید تخم نوغان در استان گیلان هستند

لنگرود و شفت پیشتاز خرید تخم نوغان در استان گیلان هستند

رشت- رئیس مرکز توسعه نوغانداری کشور با اشاره به توزیع بیش از ۱۳ هزار جعبه تخم نوغان در گیلان، گفت: بیشترین تخم نوغان در لنگرود و شفت خریداری شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، عدیل سروی زرگر شامگاه سه شنبه در گفتگو با بخش خبر شبکه باران با اشاره به تمدید توزیع جعبه‌های تخم نوغان، اظهار کرد: تاکنون ۱۳ هزار و ۴۰۰ جعبه تخم نوغان در استان گیلان توزیع شده است.

وی با بیان اینکه بیشترین تخم‌های نوغان خریداری شده استان گیلان مربوط به شهرستان‌های لنگرود و شفت است، افزود: در مجموع در این دو شهرستان هفت هزار و ۲۷۸ جعبه تخم نوغان توسط نوغانداران خریداری شده است.

رئیس مرکز توسعه نوغانداری کشور در ادامه با اشاره به اینکه زمان توزیع تخم‌های نوغان تا ۱۲ خرداد ماه تمدید شده است، گفت: بر اساس پیش بینی‌ها امسال شاهد برداشت ۵۵۰ تن پیله تر ابریشم در گیلان خواهیم بود.

وی به آغاز برداشت پیله تر در خراسان و گلستان اشاره و اضافه کرد: قیمت هر کیلوگرم پیله تر در بازار بین ۱۱۵ تا ۱۴۰ هزار تومان است.

رئیس مرکز توسعه نوغانداری کشور با بیان اینکه برداشت پیله تر ابریشم در استان گیلان از چهارم اردیبهشت ماه آغاز شده است، بیان کرد: توزیع تخم نوغان در ۱۱ شعبه مرکز توسعه نوغانداری و هشت مرکز جهاد کشاورزی در شهرستان‌های گیلان از ساعت ۳۰: ۷ تا ۱۷ عصر در حال انجام است.

وی با اشاره به فعالیت ۹ هزار و ۹۲ بهره بردار در استان گیلان و تولید سالانه ۵۶۰ تن پیله تر، گفت: به صورت میانگین که با پرورش هر جعبه تخم نوغان ۳۵ کیلوگرم پیله تر ابریشم تولید می‌شود و از هر ۵ کیلوگرم پیله تر پس از فرآوری، یک کیلوگرم نخ ابریشم خام به دست می‌آید.

سروی زرگر با بیان اینکه ٣١ استان کشور در صنعت نوغانداری فعالیت دارند که گیلان قطب تولید پیله تر است، اضافه کرد: بر اساس پیش بینی‌ها امسال هزار و ۷۰۰ تن نوغان در کشور برداشت شود.

کد خبر 5220737

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • ابریشم فقط زاوه تربت IR ۱۱:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۰
      0 0
      آقای رییس نوغانداری کشور بازرسات کجا بودن وقتی امسال (۱۴۰۰) جعبه های تخم ابریشم تحویلی تعداد تخم های کرم ابریشمم از سال های قبل کمتر بود و متاسفانه لکه ننگ کم فروشی هم به این نهاد صد و پنجاه ساله سرایت کرد و آبروی اداره نوغان رو یکروزه برد ،خواهسا بررسی کنید کجا دزدی شده اداره نوغان خراسان یا گمرک