۹ خرداد ۱۴۰۰، ۱۳:۵۷

رییس کل دادگستری قزوین:

شورای نگهبان وظیفه صیانت از انقلاب را به عهده دارد

شورای نگهبان وظیفه صیانت از انقلاب را به عهده دارد

قزوین – رئیس کل دادگستری استان قزوین گفت: شورای نگهبان انقلاب اسلامی با هدف صیانت از کشور و امنیت و با محور قانون و شرع برای صیانت از امنیت آرای مردم تلاش می‌کند.

به گزارش خبرنگار مهر حجت‌الاسلام نورالله قدرتی در همایش سیاست‌های نظارت بر انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری استان قزوین پیش از ظهر یکشنبه در سالن اجتماعات سازمان تبلیغات اسلامی اظهار کرد: مشارکت حداکثری اولین خواسته رهبر انقلاب در انتخابات است و مردم باید با انتخاب آگاهانه و بصیرت انتخاب فرد اصلح بتوانند به مسئولیت ملی دینی و انقلابی خود عمل کرده و اولین گام بلند اجتماعی را در گام دوم انقلاب برای صیانت از کشور و مأیوس شدن دشمن بردارند.

رئیس‌کل دادگستری استان قزوین اذعان کرد: اگرچه هم‌اکنون دشمن در تلاش است با بیان نواقص در بُعد اجرایی، ضعف مدیریتی و وجود سختی‌ها در راستای ناامیدی مردم گام بردارد اما حضور مردم در انتخابات می‌تواند مشت محکمی بر دهان دشمنان و مسبب خوشحالی دوستان انقلاب باشد.

وی افزود: مردم با شرکت در انتخابات نشان می‌دهند بعد از چهل سال همچنان به پیمان خود با امام پایبند هستند.

وی گفت: دشمن در حال حاضر تلاش‌های بسیاری را در حوزه‌های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، نظامی و سیاسی انجام داده و با امکاناتی که در اختیار دارد در تلاش است تا سبب ناامیدی شود اما چه‌بسا این ایستادگی جمهوری اسلامی بود که توانست سایر کشورها را نیز علیه آمریکا به پا دارد.

این مسئول ابراز کرد: دشمن با امکانات مالی و تبلیغی خود در تلاش است تا در فضا مجازی و حوزه تبلیغات سنگ‌اندازی کرده و شبهاتی را علیه انقلاب، نهادهای انقلابی، نظام، مسئولین کشور و حتی ولی‌فقیه ایجاد کند که خوشبختانه رهبر انقلاب با تعابیر و سخنرانی‌های خود تمام نقشه‌های دشمن را پنبه می‌کند.

وی ادامه داد: در حال حاضر ما حماسه بزرگی پیش رو داریم و در قبال آن مسئولیت‌های بزرگ، وظایف متعدد و اختیارات فوق‌العاده‌ای داریم و باید در راستای سیاست و امنیت کشور بکوشیم.

حجت‌الاسلام قدرتی بیان کرد: رهبر انقلاب شاخصه‌های لازم برای انتخابات اصلح را معرفی کردند و مردم باید با مطالعه و مشورت نه‌تنها بر اساس وظایف شرعی بلکه بر اساس عقلانیت بنا بر محورهای اعلام‌شده انتخاب اصلح داشته باشیم.

وی افزود: تلاش دشمن این است که مردم را نسبت به‌نظام و نهادهای نظامی بدبین و بی‌اعتماد کند حال‌آنکه این نهادها به‌ویژه شورای نگهبان انقلاب اسلامی با هدف صیانت از کشور و امنیت و با محور قانون و شرع برای صیانت از امنیت مردم به‌ویژه امنیت آرای مردم تلاش می‌کنند.

این مسئول تصریح کرد: در سایر کشورها نیز نهادهای مختلفی برای تأیید صلاحیت نامزدها وجود دارد و در برخی از کشورها نیز افراد و ناظران انتخاباتی تا پایان عمر در جایگاه خود باقی می‌مانند اما در کشور ایران یک‌نهاد بی‌طرف که اعضا آن بعد از مدتی تغییر پیدا می‌کنند با هدف صیانت از امنیت مردم و نظام انقلاب اسلامی امور مربوط به انتخابات را انجام می‌دهند.

وی با اشاره به وظایف هیئت نظارت بر انتخابات عنوان کرد: با توجه به اینکه هر یک رأی می‌تواند سرنوشت کشور را تعیین کند هیئت نظارت باید بکوشند تا در شمارش آرا و رأی‌گیری‌ها به‌خوبی عملیات اجرایی را انجام دهند.

حجت‌الاسلام قدرتی تصریح کرد: دلایل مختلفی برای رد صلاحیت برخی از افرادی که در انتخابات ثبت‌نام کرده بودند وجود داشت که به برخی از آن‌ها از جمله احراز و تأیید صلاحیت اثباتی می‌توان اشاره کرد که در اینجا دلیل رد صلاحیت به آن معنا نیست که این افراد نتوانند در جایگاه‌های دیگر مسئولیتی حاضر شوند بلکه مسئله این است که برخی از این افراد در اثبات صلاحیت ریاست جمهوری تأیید نشدند و می‌توانند در مسئولیت‌های دیگر نقش‌آفرینی کنند.

وی گفت: مسئولین امنیتی با قانون، اخلاق‌مداری و برای رضایت خداوند باید در انتخابات نقش‌آفرینی کنند و مردم را آگاه کنند که یک رأی آن‌ها می‌تواند سرنوشت خود، خانواده، نظام، اقتصاد و سیاست کشور را تعیین کند.

حجت‌الاسلام قدرتی در پایان گفت: زمانی که ما می‌بینیم دوستداران انقلاب ما را به انتخابات و حضور حداکثری دعوت می‌کنند اما دشمنان انقلاب ما را از این کار منع می‌کنند باید به نیت شوم آنان پی ببریم و با مشارکت خود نشان دهیم که اگرچه ما از برخی عوامل اجرایی گله‌مندیم اما با نظام انقلاب اسلامی مشکلی نداریم.

کد خبر 5223899

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha