۱۸ خرداد ۱۴۰۰، ۱۲:۳۱

رئیس مرکز توسعه نوغانداری کشور:

امسال ۱۷۰۰ تن پیله تر ابریشم در کشور تولید می شود

امسال ۱۷۰۰ تن پیله تر ابریشم در کشور تولید می شود

رشت- رئیس مرکز توسعه نوغانداری کشور با اشاره به آغاز خرید پیله تر ابریشم در استان گیلان، گفت: پیش بینی شده امسال هزار و ۷۰۰ تن پیله تر در کشور به ارزش ۲۵۵ میلیارد تومان تولید شود.

به گزارش خبرنگار مهر، عدیل سروی زرگر پیش از ظهر سه شنبه در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به اینکه از امروز برداشت پیله تر ابریشم در استان گیلان آغاز شده است، اظهار کرد: بر اساس پیش بینی‌ها امسال ۵۵۰ تن پیله تر ابریشم در استان گیلان تولید می‌کند.

وی همچنین به خرید پیله تر ابریشم اشاره کرد و گفت: خرید پیله تر ابریشم از امروز در شهرهای لنگرود، فومن، شفت، صومعه سرا آغاز شده است.

رئیس مرکز توسعه نوغانداری کشور در ادامه با بیان اینکه ۱۹ مرکز توسعه نوغانداری در گیلان امسال حدود ۱۵ هزار جعبه تخم نوغان در استان توزیع کردند، افزود: این میزان بین ۹ هزار و ۲۰۰ نوغاندار گیلانی توزیع کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه هر کیلو پیله تر در بازار بین ۱۲۰ تا ۱۵۰ هزار تن خرید و فروش می‌شود، ادامه داد: با توجه به آغاز خرید پیله تر پنج مرکز تعاون روستایی در استان گیلان نیز آماده خرید توافقی پیله‌ها از نوغانداران هستند.

سروی زرگر لنگرود را قطب تولید پیله تر در استان گیلان عنوان کرد و افزود: بیشترین میزان خرید تخم نوغان نیز با چهار هزار و ۲۰۰ جعبه مربوط به همین شهرستان است.

وی اضافه کرد: رشت، بندرانزلی، شفت، فومن، صومعه سرا، شلمان، رضوانشهر، ماسال، املش، تالش، رودبار و آستانه اشرفیه از شهرستان‌های نوغان کار گیلان هستند.

رئیس مرکز توسعه نوغانداری کشور اعلام کرد: امسال هزار و ۷۰۰ تن پیله‌تر ابریشم به ارزش تقریبی ۲۵۵ میلیارد تومان در کشور تولید شود.

کد خبر 5229918

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha