۲۲ خرداد ۱۴۰۰، ۱۰:۲۲

مهر گزارش می دهد؛

شهر زیرپای مردان و زنان نینجا/ تبلیغ به سبک‌های غیرمتعارف

شهر زیرپای مردان و زنان نینجا/ تبلیغ به سبک‌های غیرمتعارف

ساری- شهر پرشده از تبلیغات مردان و زنانی که با شعارهای فضایی و ژست های نینجایی و گاه بی اخلاقی، تقلا می‌کنند خود را التیام بخش دردهای کهنه معرفی کنند.

خبرگزاری مهر؛ گروه استان‌ها: با نواخته شدن زنگ تبلیغات انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستاها، به یکباره موجی از، پوسترها و بنرها، فضای کرونازده شهرهای مازندران را دربرگرفت.

فرقی نمی‌کند تیر برق باشد یا دیوار ساختمان شخصی که حق الناس محسوب می‌شود، هرجا که دسترسی به آن آسان‌تر است، منقش به پوسترهایی شده با شعارهایی آسمانی و فضایی.

در شعارها همه شهرها می‌شود خانه‌ای که دوستش داریم اما چندمتر پایین‌تر از همین شعارهای نقش بسته بر روی دیوارها، پوسترهایی به زمین افتاده که زحمت پاکبان های خوب شهر را دوچندان کرده است.

ساری، شهری که دوست داریم، خدمتی دوباره در لباسی دیگر، حامی نسل جوان، توزیع عادلانه بودجه شهری، به هم اعتماد کنیم و … از جمله شعارهایی است که بر پوستر برخی از داوطلبان شوراهای اسلامی در شهرهای مختلف مازندران نقش بسته است و بررسی عملکرد و گذشته برخی از این داوطلبان نشان می‌دهد، مدعیان شورایی از اساس با این شعارهای زیبا بیگانه هستند.

شهر زیرپای مردان و زنان نینجایی/ تبلیغ به سبک‌های غیرمتعارف

افتتاح و اجاره ستادهای تبلیغاتی که هزینه اجاره دفتر، باغ، ویلا در برخی از شهرهای مازندران برای یک هفته از میلیارد نیز آن طرفتر می‌رود، به راه انداختن دورهمی ها و طبخ شام و ناهار از جمله شیوه‌هایی است که به رغم شیوع کرونا، همچنان است.

مردم چه می‌گویند

جدای همه بد یا خوش اخلاقی‌های انتخاباتی از روزهای کنونی، می‌توان به بهار سیاسی در کشور یاد کرد و همه در تلاش هستند تا با ایجاد شور و نشاط سیاسی به حضور باشکوه ملت و خلق حماسه سیاسی در ۲۸ خرداد دامن زنند. با این حال مردم از داوطلبان انتخابات به ویژه شوراها انتظار دارند تا اخلاق را فدای شعار نکنند.

یک شهروند ساروی در گفتگو با خبرنگار مهر با انتقاد از تبلیغات بی رویه کاغذی و بریزوبپاش‌های میلیاردی اظهار داشت: برخی از داوطلبان و نامزدها تصور می‌کنند با دادن شعار و یا وعده‌های بی اساس می‌توانند آرای مردم را جلب کنند.

حسینی با اظهار اینکه داوطلبان شوراها باید وظایف شوراها با بشناسند و بر اساس حوزه اختیارات و چارچوب قانونی برای رفع مشکلات شهری برنامه ارائه دهند، افزود: شهر ساری سال‌های سال با مشکلات آب‌های سطحی، ترافیک، پسماند، شمار زیاد نیروهای اداری و قراردادی روبرو است.

وی یادآور شد: داوطلبان شورا نباید وعده‌های نمایندگان مجلس یا نامزدهای ریاست جمهوری بدهند زیرا کارکرد شوراها با نهادهای دیگر متفاوت است.

ساخت تیزرهای تبلیغاتی به سبک فیلم‌های هالیوودی

کرونا فضا و گردونه تبلیغ را به صورت مجازی آغاز کرد و اکنون به مرحله فیزیکی رسانده است، آنچه این روزها در فضای مجازی مازندران شاهد تکرار آن هستیم، انتشار فیلم‌ها و کلیپ‌هایی از داوطلبان بوده که تلاش می‌کنند خود را ناجی شهر معرفی کنند.

شهر زیرپای مردان و زنان نینجایی/ تبلیغ به سبک‌های غیرمتعارف

در برخی از این کلیپ‌ها، داوطلبان در نمایی رو به دریا و یا جنگل، بر بالای بلندی ایستاده، فیلم با موسیقی برگرفته از فیلم‌های غربی آغاز می‌شود، به یکباره، فرد همانند قهرمان فیلم‌های هالیوودی به سمت مخاطب برمی گردد و دیالوگ‌های شعارگونه ای را مطرح می‌کند.

گرفتن ژست‌های مختلف، داشتن شاخه گلی در دست، نمایش فضای شهر از آسمان به پایین، حضور داوطلب و قدم زدن در کنار ساحل و دریا و یا رفتن بین مردم شهر از جمله صحنه‌های این فیلم‌های تبلیغاتی است.

محمد اسدی یک کارشناس حوزه اجتماعی با اشاره به اینکه متأسفانه در تبلیغات برخی از افراد عوام فریبی است، اظهار داشت: برخی داوطلبان تخصص کافی ندارند و هنوز کار ویژه‌های شوراها را آگاهی ندارند اما تلاش دارند با بهره گیری از واژه‌ها و یا شیوه‌های نخ نما و منسوخ شده خود را ناجی دردهای شهر تلقی کنند.

این کارشناس با اظهار اینکه باید سازوکار مناسبی برای تبلیغات و معرفی افراد شایسته و برنامه محوری در دستور کار قرار گیرد، افزود: با گذشت پنج دوره از شوراها، هنوز نتوانستیم به رویه‌ای مشخص در این زمینه دست یابیم.

وی ادامه داد: امروز شهرهای مختلف مازندران با مسائلی چون حاشیه نشینی، تغییر کاربری، ساخت و سازهای غیرمجاز، درآمد ناپایدار شهری، مبلمان شهری نامناسب و غیره روبرو هستند در حالی که برخی داوطلبان از اساس به تفکر شورایی اعتقاد ندارند.

حسین حسن نژاد معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران، درباره اقدامات پیشگیرانه قبل از روز انتخابات نیز گفت: با توجه به شرایط متفاوت امسال و شیوع کرونا، یک سری ممنوعیت‌ها در دوران فعالیت تبلیغاتی نامزدها در نظر گرفته و ابلاغ شده است. برگزاری مراسم استقبال از نامزدها، راه‌اندازی کارناوال، برگزاری نشست‌های تبلیغاتی برای تجمع انتخاباتی، سخنرانی، مناظره و هرگونه تجمع در فضای بسته ممنوع است.

حسن‌نژاد، خاطرنشان کرد: برگزاری نشست یا جلسات استانی و ضروری در فضای بسته تنها طبق طرح محدودیت هوشمند کنترل بیماری کووید ۱۹ قابل انجام است. یعنی در وضعیت قرمز ۱۵ نفر، در وضعیت نارنجی ۲۰ نفر، در وضعیت زرد ۳۰ نفر و در وضعیت آبی ۵۰ نفر به شرط رعایت فاصله دو متری و در نظر گرفتن هشت متر مربع فضا برای هر نفر است. ضمن اینکه استفاده از ماسک در همه جلسات الزامی است و ساعت برگزاری نشست نیز با رعایت پروتکل عنوان شده نباید بیشتر از دو ساعت شود. البته تأکید بر این است که تبلیغات نامزدها در فضای مجازی و سیستم‌های الکترونیکی انجام شود.

بیش از هزار و ۵۰۰ داوطلب برای ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی در مازندران فعالیت تبلیغاتی می‌کنند.

کد خبر 5232154

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha