۲ تیر ۱۴۰۰، ۱۵:۴۷

رئیس تبلیغات اسلامی رفسنجان خبر داد؛

اجرای طرح «امام محله» در رفسنجان/ ثبت ۲۶۰ هیئت مذهبی

اجرای طرح «امام محله» در رفسنجان/ ثبت ۲۶۰ هیئت مذهبی

رفسنجان - رئیس اداره تبلیغات اسلامی رفسنجان از اجرای طرح «امام محله» در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام مهدی حسنی ظهر چهارشنبه در نشست خبری در جمع خبرنگاران که به مناسبت چهلمین سالگرد سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد، اظهار داشت: تبلیغات همان شناساندن خوبی‌ها و تشویق به انجام آن و ترسیم بدی‌ها و نشان دادن راه گریز از آن می‌باشد از اصول مهم اسلام است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی رفسنجان تصریح کرد: رسالت سازمان تبلیغات اسلامی نشر خوبی هاست. کار ما طبق فرمایش امام راحل (ره) و رهبر معظم انقلاب انتشار خوبی‌ها در مسیر تعالی جامعه است.

وی با اشاره به اینکه حفظ و نشر ارزش‌های انقلاب اسلامی یکی دیگر از رسالت‌های این سازمان است، گفت: با توجه به سند تحول سازمان تبلیغات اسلامی که مطالبه جدی مقام معظم رهبری است این سند تنظیم شده در حوزه‌های مختلف سازمان در حال اجراست.

حجت الاسلام حسنی بیان کرد: در شهرستان رفسنجان اولویت طرح‌های فرهنگی در سال ۱۴۰۰ مبتنی بر این سند تحول برنامه ریزی و تنظیم شده که در راستای بهره گیری مردم است و تمامی سطوح سنی را در بر دارد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی رفسنجان افزود: یکی از اولویت‌های برنامه‌های ما شناسنامه تبلیغی برای مساجد است چرا که مساجد یکی از پایگاه‌های اثرگذار در نشر خوبی‌ها و مورد توجه سازمان تبلیغات اسلامی است.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۱۶۰ مسجد فعال در سطح شهرستان وجود دارد، گفت: ظرفیت سنجی و سطح بندی مساجد شهرستان در راستای شناسایی نقاط قوت و ضعف و برگزاری دوره‌های آموزشی برای ائمه جماعات در راستای ارتقای سطح کیفی در دستور کار است.

حجت الاسلام حسنی بیان کرد: طرح «امام محله» از جمله طرح‌هایی است که در شهر و روستا در راستای شناسایی مشکلات و آسیب‌های اجتماعی و ارائه راهکار اجرا خواهد شد.

وی ادامه داد: در دوران کرونا روحانیون و امام جماعت مساجد در بحث مواسات و ضدعفونی کردن معابر و از همه مهمتر در طرح شهید سلیمانی و شناسایی افراد کرونایی نقش مهمی داشتند و یکی از مؤثرترین عوامل موفقیت این طرح وجود ائمه جماعات بود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی رفسنجان بیان کرد: حرکت جهادی در رفع گرفتاری مردم و تغییر نگرش مردم نسبت به امام جماعت مسجد در حال اجراست و طرح «مهرواره محله همدل» با محوریت امام مسجد محله در راستای شناسایی و رفع مشکلات و تغییر حال و اوضاع مردم اجرا شد و بسیاری از مشکلات محله رصد، دسته بندی و ثبت و برای آنها راهکار ارائه شده است.

حجت الاسلام حسنی بیان کرد: در رفسنجان ۵۰۰ مداح آموزش دیده، هفت حوزه علمیه و ۲۶۰ هیئت مذهبی ثبت شده در سامانه طوبی، فعال هستند.

کد خبر 5242861

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha