۱۵ تیر ۱۴۰۰، ۱۹:۲۹

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی؛

منابع دولتی باید به درستی هزینه شود/سلامت مردم در اولویت است

منابع دولتی باید به درستی هزینه شود/سلامت مردم در اولویت است

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، بر ضرورت ارتقای سلامت مردم با بهره گیری هرچه بهتر از منابع نظام سلامت تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمود خدادوست، در نشست خبری اولین جشنواره انضباط مالی و اقتصاد مقاومتی در نظام سلامت، با اشاره به اینکه اولین جشنواره انضباط مالی و اقتصاد مقاومتی در حوزه سلامت با محوریت فرمایشات مقام معظم رهبری بر ضرورت انضباط و شفافیت مالی، در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برگزار خواهد شد، مدیریت در هزینه کردها، افزایش بهره وری، نحوه مقابله با تحریم‌ها و همچنین مدیریت قاعده مند منابع را از جمله اهداف این جشنواره عنوان کرد.

وی با بیان اینکه منابع محدود دولتی باید با اولویت بندی نیازها و به درستی هزینه شود، حرکت به سمت برنامه ریزی راهبردی و مدون مالی و بودجه‌ای را راه حل مناسبی برای تحقق انضباط مالی در دانشگاه توصیف کرد.

خدادوست، وظایف درمانی و بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی را در کنار امر خطیر آموزش و پژوهش یادآور شد و گفت: این دانشگاه متولی تأمین سلامت، درمان و بهداشت بخش عظیمی از جمعیت استان تهران است، بنابراین باید منابع تأمین سلامت در بالاترین و بهترین شکل ممکن صرف ارتقا سلامت مردم شود.

به گفته وی، افزایش بهره وری، بررسی شاخص‌ها، برقراری ارتباط منطقی بین هزینه و درآمد از جمله دستاوردهای این جشنواره است که با تشکیل کمیته‌های تخصصی و بهره گیری از سامانه‌های مرتبط به بهترین شکل ممکن اجرا خواهد شد.

خدادوست از ارزیابی شاخص‌ها در جشنواره انضباط مالی و اقتصاد مقاومتی در حوزه‌های بهداشت، آموزش و درمان و همچنین بخش‌های بودجه، مالی، نیروی انسانی، پشتیبانی و خیرین سلامت خبر داد و افزود: تیم‌های ناظر و ارزیاب به صورت حضوری و با کمک سامانه، شاخص‌های جشنواره را در بالاترین سطح مورد ارزیابی قرار خواهند داد.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی اظهار امیدواری کرد که بازنگری دقیق شاخص‌های بودجه‌ای و مالی به ضابطه مند تر شدن مدیریت هزینه در واحدهای تابعه دانشگاه کمک کند و این مهم به عنوان الگویی موفق در سایر دستگاه‌های کشور اجرا شود.

کد خبر 5252197

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha