۲۶ تیر ۱۴۰۰، ۱۲:۳۷

دبیر جشنواره ملی «دوست من کتاب» مطرح کرد؛

رونمایی از داستان‌های برگزیده جشنواره دوست من کتاب در روز کودک

رونمایی از داستان‌های برگزیده جشنواره دوست من کتاب در روز کودک

همدان _ دبیر جشنواره ملی «دوست من کتاب» گفت: کتاب اشعار و داستان‌های برگزیده در مجلدی در دست چاپ است که سعی داریم در روز جهانی ادبیات کودک رونمایی شود.

مسعود طاهری در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: پشتیبان ما در محفل ادبی هگمتانه در واقع شورای ادبی نهاد کتابخانه های کشور بود.

وی ادامه داد: همدان گهواره ادبیات کودک و نوجوان کشور است و وجود این جشنواره که گام نخستش را برداشت و این‌چنین مورد استقبال قرار گرفت شاهد این ادعا است.

طاهری افزود: استان‌های قم و خراسان رضوی هم به واسطه‌ی ناشران و مؤلفان توانمند در ادبیات کودک و نوجوان زبانزد هستند و این سه استان درواقع سه قطب بزرگ ادبیات کودک و نوجوان هستند.

وی همچنین گفت: در بخش نویسندگان بزرگسال در حوزه داستان کودک علی رقم میل باطنی دبیرخانه از معرفی برگزیده در مقام اول خودداری کردیم، آثاری که در این بخش به نگارش در آمده بودند هم از نظر تعداد و هم به لحاظ کیفیت نتوانستند نظر داوران و دبیرخانه را مانند دیگر بخش‌ها جلب کنند.

دبیر جشنواره دوست من کتاب با ابراز امیدواری نسبت به چاپ کتاب جشنواره اظهار کرد: جشنواره دوست من کتاب برای حمایت بیشتر از بازار چاپ و نشر کتاب در همین اختتامیه به خرید بیش از ۱۵۰ عنوان کتاب از داوران و اهدای آن به برگزیدگان اقدام کرد.

وی ادامه داد: امیدواریم کتاب خود جشنواره با عنوان دوست من کتاب حاوی اشعار و داستان‌های برگزیده و نامزد دریافت جایزه در مجلدی تدوین و به چاپ برسد که اقدامات زیربنایی آن توسط مدیرکل کتابخانه های عمومی استان همدان برداشته شده است و سعی داریم در روز جهانی ادبیات کودک و نوجوان در آذرماه شاهد رونمایی از این کتاب باشیم.

گفتنی جشنواره «دوست من کتاب» به همت نهاد کتابخانه های همدان همزمان با روز ادبیات کودک برگزار شد.

کد خبر 5259271

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha