۲۹ تیر ۱۴۰۰، ۱۵:۳۳

تلاش برای شناسایی تداوم عوارض کرونا با آزمایش خون

تلاش برای شناسایی تداوم عوارض کرونا با آزمایش خون

محققان انگلیسی در تلاش هستند تا با استفاده از آزمایش خون بتوانند تداوم یا عدم تداوم عوارض کرونا در بدن انسان را به طور دقیق تشخیص دهند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از نیواطلس، مؤسسه ملی تحقیقات سلامت در انگلیس با همکاری دانشگاه کمبریج در تلاش است با بررسی نشانگرهای زیستی مربوط به سیستم ایمنی بدن در خون انسان مشخص کند چه افرادی کماکان علائم و نشانه‌های بیماری کرونا را دارند تا برای بهبود کامل آنها فکری اساسی شود.

تداوم وجود نشانه‌های ویروس کرونا در بدن که اصطلاحاً به آن کرونای طولانی گفته می‌شود شرایطی است که موجب می‌شود افراد هفته‌ها و حتی ماه‌ها بعد از پایان ابتلاء به این ویروس احساس کنند کماکان به علائم و نشانه‌های آن مبتلا هستند. در مواردی این احساس کاذب بوده و در مواردی کاملاً واقعی است. برای بررسی دقیق این موضوع آزمایش خون می‌تواند به کمک افراد بیاید.

پژوهشگران می‌گویند کرونای طولانی می‌تواند اثرات درازمدت جدی و خطرناکی بر روی سلامت افراد داشته باشد و زندگی روزمره را به چالش بکشد. بررسی جدید می‌تواند راهی برای مقابله با این مشکل پیش روی محققان قرار دهد.

هنوز مشخص نیست آیا نشانه‌های زیستی کافی در خون انسان برای بررسی این موضوع وجود دارد یا خیر و باید بررسی‌های مفصلی در این زمینه صورت بگیرد. بدین منظور تحقیقات بر روی تعدادی از مبتلایان به ویروس کرونا آغاز شده که هنوز در مراحل ابتدایی است.

کد خبر 5262379

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha