۲۵ آبان ۱۴۰۰، ۸:۱۳

رئیس اداره محیط زیست اندیمشک:

سرشماری حیات‌وحش منطقه حفاظت شده چهل پا انجام شد

سرشماری حیات‌وحش منطقه حفاظت شده چهل پا انجام شد

اندیمشک- رئیس اداره محیط زیست اندیمشک با تأکید بر صیانت از محیط زیست اندیمشک، گفت: سرشماری حیات‌وحش منطقه حفاظت شده چهل پا انجام شد.

سعید عیدی گماری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با تأکید بر مسئولیت حفظ محیط زیست برای بهره‌مندی نسل‌های آینده اظهار کرد: حفظ و حراست از محیط زیست یکی از وظایف مهم جامع بشری است.

وی افزود: توجه به رشد و توسعه خدمات زیست محیطی یکی از مهم‌ترین نیازهای کشور است و باید تمهیدات ویژه‌ای در راستای حفاظت از این خدمات پیش‌بینی شود.

رئیس اداره محیط زیست اندیمشک گفت: در صورت توجه به رشد و گسترش خدمات این حوزه از گونه‌های مختلف جانوری و پوشش‌های گیاهی شهرستان بیش از گذشته حفاظت و از هدر رفت سرمایه‌های محیط زیستی اندیمشک جلوگیری می‌شود.

وی افزود: سرشماری شاخص حیات‌وحش منطقه حفاظت شده چهل پا اندیمشک با حضور ۷ تیم ۲ نفره متشکل از کارشناسان و محیط بانان اداره محیط زیست شهرستان اندیمشک انجام شد.

عیدی گماری تصریح کرد: روش انتخابی سرشماری به‌صورت مشاهده چشمی مسلح و غیرمسلح همراه با دوربین چشمی و تلسکوپ از طلوع آفتاب به مدت پنج ساعت انجام گرفت.

وی گفت: هدف از این سرشماری اجرای مدیریت حیات‌وحش از قبیل روند رشد جمعیتی، برنامه‌ریزی کوتاه‌مدت و بلندمدت برای توسعه و حفاظت حیات‌وحش، میزان علوفه مورد نیاز، ثبت رفتارهای خاص همسرگزینی سال جاری با سال‌های گذشته و میزان تولید خالص و ناخالص، جابه‌جایی و انتقال احتمالی گونه یا گونه‌هاست.

رئیس اداره محیط زیست اندیمشک عنوان کرد: منطقه حفاظت شده چهل پا در شهریور ۱۳۸۰ با وسعت حدود ۱۶ هزار و ۵۰۰ هکتار در قسمت‌های از رشته‌کوه تنگوان به دلیل شرایط خاص برای حفظ و تکثیر گونه جانوری بز کوهی به‌عنوان منطقه حفاظت شده در شورای عالی حفاظت محیط زیست مصوب و در روزنامه رسمی آگهی و تحدید حدود شد.

به گزارش خبرنگار مهر، منطقه حفاظت شده چهل پا در حدود ۱۵ کیلومتری شهرستان اندیمشک با چشم‌انداز مناطق سخت‌گذر و علف‌زارهای زاگرس میانی در محدوده جغرافیایی شهرستان اندیمشک واقع شده است.

کد خبر 5352781

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha