۱۹ آذر ۱۴۰۰، ۱۵:۰۳

امام جمعه بوشهر:

اشتغال جوانان بوشهری در صنایع مستقر در استان جدی‌تر دنبال شود

اشتغال جوانان بوشهری در صنایع مستقر در استان جدی‌تر دنبال شود

بوشهر- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر با تاکید بر تحقق قانون در اشتغال نیروهای بومی گفت: اشتغال جوانان بوشهری در صنایع مستقر در استان جدی‌تر دنبال شود.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری در خطبه‌های امروز نماز جمعه بوشهر اظهار داشت: استان بوشهر دارای ظرفیت‌های بسیار خوبی در حوزه اشتغال است ولی جوانان این استان همچنان بیکار هستند.

وی با اشاره به جذب نیرو از نقاط مختلف کشور در مراکز صنعتی بزرگ مستقر در استان بوشهر خاطرنشان کرد: بر اساس قانون باید جوانان استان میزبان در اولویت اشتغال باشند و مردم استان هم چیزی فراتر از این ضابطه قانونی نمی‌خواهند.

امام جمعه بوشهر بر لزوم توجه به مصوبه اشتغال ۵۰ درصد نیروی بومی در پارس جنوبی تاکید کرد و ادامه داد: چرا جوانان بوشهری تحصیل کرده، متعهد و توانمند باید در کنار صنایع بزرگ ملی بیکار باشند.

وی با تاکید بر اینکه این تبعیض‌ها پذیرفتنی نیست تصریح کرد: در زمینه اشتغال جوانان بومی استان بوشهر در صنایع با رئیس جمهور، وزرا، مسئولان ملی و استانی مذاکره و صحبت شده است و رئیس جمهور در سفر به بوشهر دستوراتی را صادر کردند.

صفایی بوشهری با انتقاد از عدم تحقق دستورات رئیس جمهور ادامه داد: مسئولان، مدیران و صاحبان صنایع استان بوشهر باید قانون استخدام جوانان بومی عمل کنید جوانان تا جوان هستند می‌توانند کار کنند بعد از آن ظرفیت آنان کاهش می‌یابد و دچار اختلال روحی و روانی و هدر رفت انرژی می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه مسئولان وزارتخانه‌ها و صنایع زمینه استخدام جوانان استان بوشهر را فراهم کنند گفت: نباید این شائبه برای مردم ایجاد شود که نیروهای غیربومی استخدام می‌شود و در این راستا باید آمار اشتغال در صنایع به‌درستی ارائه شود که چقدر این نیروها بومی است و در چه پست‌های فعالیت می‌کنند.

خطیب نماز جمعه بوشهر از پرداخت به‌موقع حقوق کارگران از سوی کارفرمایان و پیمانکاران تأکید کرد و تصریح کرد: پرداخت حقوق کارگران بر اساس زمان تعیین و تعریف شده امری مهم است و دین مبین اسلام بر روی آن تأکید دارد.

صفایی بوشهری، با بیان اینکه در این شرایط خاص باید توجه ویژه‌ای به پرداخت به‌موقع حقوق کارگران شود افزود: معنی و مفهومی ندارد که برخی از کارفرمایان و پیمانکاران پرداخت حقوق و دستمزد کارگران زحمتکش را با تأخیر چندماهه پرداخت کنند.

کد خبر 5372130

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha